خیریهخبر اصلی

تکنیسین اورژانس به ۳ نفر زندگی بخشید

خانواده تکنیسین اورژانس استان البرز که درحادثه سقوط از صخره مرگ مغزی شده بود با اقدام نیکوکارانه دو کلیه و کبد او را به سه بیمار اهدا کردند.

به گزارش جام‌جم، حامد عسگری ۴۸ ساله متاهل بود. یک پسرداشت و خودش هم آخرین پسر خانواده‌ بود‌.او سال‌ها به‌عنوان تکنیسین اورژانس در استان البرز کار می‌کرد و جان افراد زیادی را نجات داده بود، حتی در ایام سخت کرونا از فداکاران عرصه سلامت به شمار می‌رفت. او چند هفته پیش همراه خانواده‌اش برای تفریح و دیدن اقوام به روستای پدری‌اش در بنارود از توابع شهرستان طارم استان زنجان رفته بود که در منطقه کوهستانی دچار حادثه و مرگ مغزی شد و خانواده‌اش اعضای بدن او را اهدا کردند تا بیمارانی به زندگی بازگردند.

مهدی ثاقبی، نویسنده‌ که از دوستان و اقوام صمیمی حامد عسگری است به جام‌جم گفت‌: حامد از دوستان خوب و فداکارم بود‌. سال‌ها به‌عنوان تکنیسین اورژانس در کرج استان البرز کار می‌کرد و دغدغه‌اش سلامتی و نجات مردم بود. هر اتفاق و بلایی طبیعی که در کشور رخ می‌داد، حامد همیشه اولین نفری بود که به‌عنوان نیروی داوطلب پیشقدم می‌شد‌. از زلزله بم، کرمان و  ورزقان گرفته تا سیل استان گلستان و… برای امدادرسانی اقدام می‌کرد.وی افزود‌: چند سال قبل مرد اسکی‌بازی در پیست دچار حادثه و یکی از پاهایش قطع شد. حامد به‌عنوان تکنیسین اورژانس برای نجات و درمانش به آنجا اعزام شد و اقدامات درمانی اولیه را انجام داد و بعد او را به بیمارستان منتقل کرد. آن‌قدر به‌دنبال پای قطع شده گشت تا آن را پیدا کرد و سریع به بیمارستان رساند.  این پا دوباره به بدن صاحبش پیوند خورد و آن اسکی‌باز توانست سال‌ها بعد از این حادثه دوباره ورزشی اسکی را ادامه دهد.

او ادامه داد: روز حادثه حامد همراه خانواده و اقوام برای تفریح به منطقه کوهستانی رفته بودند که پایش سر خورد و از بالای صخره سقوط کرد‌. خانواده‌اش از شاخه‌های درختان برانکاردی درست کردند و پیاده به روستای بعدی بردند تا به اورژانس دسترسی پیدا کنند. در ادامه او در بیمارستان آیت‌ا… موسوی زنجان بستری و تحت عمل جراحی قرار گرفت‌. همه امید داشتیم شاید زنده بماند اما تقدیر به‌گونه‌ای دیگر رقم خورد. آن شب پزشکان گفتند حامد مرگ مغزی شده و امیدی برای زنده ماندن او نیست اما می‌شود اعضای بدنش را اهدا کرد.

وی افزود: با شنیدن این حرف شوکه شدم. به کمک دکتر امام‌وردی با همسر، پسر و برادران حامد حرف زدیم. در نهایت پذیرفتند برگه‌های رضایت‌نامه را برای اهدای اعضا امضا کردند و پیکر او به بیمارستان سینای تهران منتقل شد. حالا حامد هر چند از این دنیا رفته اما فداکاری‌اش تا ابد جاودانه است.

دکتر محسن همتی، مسئول هماهنگ‌کننده واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران در این باره به جام‌جم گفت: کبد و دو کلیه وی که قابل اهدا برای سه بیمار بود به آنها پیوند زده شد.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا