اخبار روز

جدیدترین آمار تلفات چهارشنبه‌سوری ۱۴۰۲ / ۳۲۵۰ مصدوم و ۱۴فوتی

چهارشنبه‌سوری ۱۴۰۲ درحالی فرارسید که امسال آمارهای رسمی ارائه شده از سوی اورژانس حاکی از افزایش موارد فوتی و مصدومیت‌های ناشی از انفجار موادمحترقه است. حوادثی که تمام دستگاه‌های امدادی، انتظامی و خدماتی را به حالت آماده‌باش درآورده است و تا کنون بیش از ۳۲۵۰ مصدوم و ۱۴ فوتی برجای گذاشته است.

به گزارش ایسنا، مراسم شب آخرین چهارشنبه سال ۱۴۰۲، امسال در حالی برگزار شد که از مدت‌ها پیش دستگاه‌های امدادی و انتظامی برنامه‌ریزی‌های خود در این خصوص را آغاز کرده بودند. پلیس امنیت اقتصادی، قرارگاه مبارزه با موادمحترقه قاچاق و غیرمجاز را ایجاد کرده و پلیس تهران نیز از حدود دو ماه قبل اقدام به رصد قاچاقچیان و فروشندگان مواد محترقه کرده بود که در نتیجه آن بیش از ۴۳ میلیون اکلیل سرنج و ۱۰ میلیون عدد موادمحترقه را کشف و ضبط کرد.  پلیس در سراسر کشور نیز اقدامات مشابهی را انجام داده و تا روز گذشته بیش از۱۰ تن انواع مواد محترقه را در سراسر کشور کشف کرده است.

آتش‌نشانی تهران که چند سالی است، کمپین نه به چهارشنبه سوری خطرناک را ایجاد کرده است، امسال این کمپین را با هماهنگی آتش‌نشانی‌های سراسر کشور اجرایی کرده است. آنطور که حمیدرضا یادگاری، مدیرکل روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران به ایسنا گفته است، این کمپین با استقبال خوبی مواجه شده است و هدف از آن کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از حوادث چهارشنبه سوری است.

مصدومان و فوتی‌ها تا پایان سه‌شنبه شب

جعفر میعاد فر، رئیس سازمان اورژانس کشور در آخرین گزارش خود از شمار مصدومان و فوت شدگان حوادث چهارشنبه‌سوری در کشور گفت: آخرین آمار ما از اول اسفندماه تا ساعت ۲۴ سه‌شنبه شب از مصدومیت سه هزار و ۲۵۳ نفر حکایت دارد. همچنین متاسفانه ۱۴ نفر نیز در همین بازه زمانی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه از جمع سه هزار و ۲۵۳ مورد مصدوم چهارشنبه‌سوری، ۴۶۳ مورد توسط اورژانس و دو هزار و ۶۸۰ مورد نیز توسط خود افراد به مراکز درمانی منتقل شده‌اند، گفت: ۱۱۰ نفر نیز خدمات درمانی را در محل دریافت کرده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور شمار مصدومان دارای قطع عضو را ۱۸۹ نفر اعلام کرد و گفت: هزار و ۷۰ نفر نیز دچار آسیب به چشم شدند که از این تعداد تاکنون یک مورد تخلیه کامل چشم انجام شده است.

میعادفر بیشترین مورد مصدومیت حوادث چهارشنبه سوری ۱۴۰۲ را مربوط به آسیب به چشم با هزار و ۷۰ مورد اعلام کرد و گفت: پس از آن سوختگی با ۹۸۱ مورد در رتبه دوم قرار دارد.

او درباره آمار نهایی مصدومان چهارشنبه سوری نیز گفت: آمار نهایی با تجمیع مراجعین به مراکز درمانی و … اعلام خواهد شد.

میعادفر همچنین در ساعت ۲۲:۴۵ در تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی به مصدومان ازسوی اورژانس نیز گفت: از اول اسفند تا ساعت ۲۲:۳۰ در جمع ۲۱۰۰ نفر دچار مصدومیت شدند. شمار مصدومان قطع عضو ۱۵۲ نفر، آسیب به چشم ۷۰۰ مورد و سوختگی ۶۸۱ مورد بوده است.

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشوردر ساعت ۲۲ از افزایش شمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری به ۱۷۹۰ نفر خبر داد و به ایسنا گفت: از ابتدای اسفندماه تا ساعت ۲۲ امشب مجموعا ۱۷۹۰ نفردچار مصدومیت شده‌اند که از این تعداد ۳۹۴ نفر به وسیله اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. همچنین ۱۳۴۹ نفر نیز شخصا به مراکز درمانی آورده شده‌اند. ۴۷ نفر نیز خدمات درمانی را در محل دریافت کرده‌اند. شمار موردهای فوتی نیز به ۱۴ نفر رسیده است. همچنین از مجموع آسیب دیدگان ۱۱۴ مورد قطع عضو، ۵۷۳ مورد آسیب به چشم و ۵۹۴ مورد نیز سوختگی بوده است.

 

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا