چند رسانه ایخبر اصلی

خارج کردن معجزه آسای میله آهنی از گردن کارگر مجروح +فیلم

فیلم نجات معجزه آسا کارگری که میله آهنگی در گردنش گیر کرده بود را اینجا ببینید

در یک اقدام معجزه آسا جوان کارگری که میله آهنی وارد گردنش شده و از سوی دیگر خارج شده بود از مرگ نجات پیدا کرد.

به گزارش سایت جنایی ؛محمدمهدی فروزانفر، رئیس بخش اورژانس بیمارستان شهدای تجریش درباره این عمل جراحی گفت: جوان مجروحی به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد و متوجه شدیم  که حین کار در کارگاه ساختمانی بر اثر سقوط میلگرد دچار آسیب شدید از ناحیه گردن و سر شده است. مجروح توسط همکاران اورژانس پیش بیمارستانی و به کمک نیروهای آتش نشانی به بیمارستان و سپس با اعلام کد بحران به اتاق عمل اورژانس منتقل شد.

وی ادامه داد: میله فلزی به قطر حداقل سه سانتی متر از نسوج گردن عبور کرده و از ناحیه دیگری بیرون آمده بود.

به گفته فروزانفر، جابه‌جایی و پایدار کردن وضعیت این گونه بیماران کار بسیار سختی است و نیاز به مداخلات سریع متخصصان جراح دارد. از ابتدای ورود تیم متخصصان در بالین بیمار حاضر شدند، داروهای لازم به سرعت تزریق و اقدامات اولیه برای پایدار کردن وضعیت بیمار انجام شد.

متخصص طب اورژانس در ادامه تصریح کرد: متاسفانه به دلیل بزرگی طول میله‌ای که در بافت نرم گردن وارد شده بود، امکان انجام اقداماتی نظیر رادیولوژی و سی تی اسکن وجود نداشت. با همکاری سایر همکاران میله مقداری کوتاه و تصویربرداری‌های خاص انجام شد.

وی با اشاره به اینکه با بررسی نتایج تصویربرداری، خونریزی مغزی و شکستگی جمجمه تشخیص داده شد، گفت: با تلاش تیم جراح عمومی، جراح عروق و جراح اعصاب، میله با حداقل آسیب به بخش های مجاور خارج شد و بیمار بهبود کامل خود را به دست آورد.

مادر شاهی دستیار فوق تخصص جراح عروق نیز در خصوص این جراحی عنوان کرد: پس از انجام مقدمات لازم در اورژانس و انتقال وی به اتاق جراحی، اقدامات حساس و پیچیده بیهوشی برای بیمار انجام شد و با دقت کامل برای حفظ عروق اصلی،عمل جراحی آغاز و با موفقیت به پایان رسید.

فیلم نجات کارگر را اینجا ببینید :

5/5 - (2 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا