راهنمای حقوقی

دستکاری پلاک خودرو چه مجازاتی دارد؟

اگر مخدوشی و دستکاری در ارقام پلاک صورت بگیرد جرم تلقی شده و ضمن تشکیل پرونده متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اگر راننده ای ارقام پلاک وسیله نقلیه را دستگاری کنند راننده باید صورت وضعیت خلافی خود و آن خودرو را نیز پرداخت کند.
به گزارش سایت جنایی، سرهنگ محمد رازقی در برنامه شهر امن در استودیو پلیس پایتخت گفت: باید به این نکته اشاره داشت که اگر راننده ای اقدام به دستکاری در ارقام وسیله نقلیه نماید و با این کار پلاک خودروی دیگر اعمال قانون و جریمه شود ، ضمن اعمال مجازات و توقیف و تشکیل پرونده جهت معرفی به مراجع قضایی راننده باید صورت وضعیت خلافی خود و آن خودرو را نیز پرداخت کند .

مجازات دستکاری پلاک خودرو

معاون عملیات پلیس راهور تهران بیان داشت: اگر مخدوشی و دستکاری در ارقام پلاک صورت بگیرد جرم تلقی شده و ضمن تشکیل پرونده متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهد شد و قانونگذار برای این تخلف 6 ماه تا یکسال نیز برای این تخلف حبس در نظر گرفته شده است .
سرهنگ رازقی گفت: از نظر پلیس راهنمایی و رانندگی هویت وسیله نقلیه با پلاک آن شناخته می شود و دستکاری ، مخدوشی و پوشش پلاک جزء خطوط قرمز پلیس محسوب می شود و وقتی خودرویی پلاک ندارد و یا راننده آن اقدام به پوشش و دستکاری پلاک می نماید در واقع هویت آن وسیله نقلیه شناخته شده نیست .
معاون عملیات پلیس راهور پایتخت بیان داشت: برابر ماده 720 قانون مجازات اسلامی مخدوشی و دستکاری در ارقام پلاک جرم است و پلیس ضمن توقیف وسیله نقلیه راننده را به مراجع قضایی معرفی خواهد نمود که قانونگذار شش ماه تا یکسال حبس برای مرتکبین این جرم در نظر گرفته است.

1/5 - (12 امتیاز)
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. دروغ خوب نیست شاید قانون باشه ولی رعایت نمیشه. تا دلتون بخواد توی تهران پلاک دستکاری شده موتور و ماشین هست که هیچ کاری بهشون ندارن و در عوض پلاک های خوانا رو تند تند جریمه میکنن، به نوعی تشویق مردم برای ناخوانا کردن پلاک‌هاشون هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا