اخبار روز

دلال خرید و فروش کلیه با راه‌اندازی گروه واتس‌اپی لو رفت و دستگیر شد

خرید و فروش کلیه در واتساپ دردسر شد.

یک مرد عراقی که اخیراً اقدام به فروش کلیه خود کرده بود، برای سود بیشتر اقدام به راه‌اندازی گروهی جهت واسطه‌گری فروش اعضای بدن انسان کرد.

به گزارش سایت جنایی، روزنامه عراقی القضاء وابسته به قوه قضاییه این کشور در خبری نوشت این فرد برای کسب سهمی از سود حاصل از خرید و فروش اعضای بدن انسان، گروهی را راه انداخته و سرگرم دلالی بین فروشندگان نیازمند پول و بیماران نیازمند کلیه است.

این رسانه عراقی در مورد این فرد که از وی با نام مستعار محمد حاتم نام برده شده، آورده است: وی به دلیل نیاز مادی از طریق چند آگهی و نیز تعدادی واسطه موفق شد کلیه خود را به یکی از بیماران نیازمند بفروشد، اما ظاهراً طمع باعث شد تا وی دست از این بازار بر ندارد.

حاتم در همین رابطه گروهی را در واتس‌اپ راه‌اندازی کرده و از طریق آن اقدام به جذب آگهی فروش کلیه یا آگهی خرید کلیه توسط بیماران نیازمند کرد و چنان کارش بالا گرفت که به یکی از سکوهای اصلی خرید و فروش اعضای بدن انسان به ویژه کلیه در عراق تبدیل شد.

در ادامه گزارش آمده است، او در حالی کارش را رونق می‌داد که قانون عراق انجام چنین اقداماتی را جرم می‌داند. به همین خاطر پرونده‌ای قضایی علیه وی تشکیل و ماموران امنیتی وی و شماری از افراد دیگر را که در منطقه خیابان فلسطین اقدام به واسطه‌گری خرید و فروش اعضای بدن انسان به ویژه کلیه می‌کنند، دستگیر کردند.

پلیس عراق اعلام کرد، یکی از مخبرینش گفته یکی از دلالان منطقه خیابان فلسطین بغداد گروهی را برای خرید و فروش اعضای بدن انسان در فضای مجازی راه‌اندازی کرده و در حال فعالیت در این زمینه است.

نیروهای امنیتی نیز با حضور در این منطقه این فرد را که منتظر یکی از فروشندگان کلیه بود، به همراه شمار دیگری از دلالان دستگیر کردند.

نیروهای امنیتی در همان ساعات اولیه بازجویی از این افراد مجبور شدند چند بار دیگر نیز به همین منطقه رفته و شمار دیگری از دلالان را که همکاران‌شان در مورد فعالیت آنها اعتراف کرده بودند، دستگیر کنند.

به گفته یکی از مطلعان جالب آن است که تمامی افراد دستگیرشده قبلا خود اقدام به فروش کلیه کرده و بعد از آن وارد کار دلالی برای فروش کلیه شده‌اند.

4.4/5 - (13 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا