پرونده های جنایی

دلقک قاتل چگونه ۳۳ پسربچه را کشت؟

«جان وین گیسی» که «دلقک قاتل» نامیده می‌شود، یکی از شرورترین قاتلان زنجیره‌ای در تاریخ آمریکاست.

«جان وین گیسی» که «دلقک قاتل» نامیده می‌شود، یکی از شرورترین قاتلان زنجیره‌ای در تاریخ آمریکاست که حداقل ۳۳ پسربچه را به قتل رسانده و اجساد آن‌ها را زیر ساختمان خانه‌ خود دفن کرده است.
به گزارش خراسان، «گیسی» عادت به پوشیدن لباس دلقک و پیاده‌کردن گریم دلقک روی صورتش داشت و به همین دلیل، عنوان «دلقک قاتل» را به او نسبت داده‌اند. او عضو گروهی به نام «Jolly Joker »در منطقه شیکاگو بود و اغلب با این لباس و گریم در مهمانی‌های کودکانه یا مراسم جمع‌آوری کمک‌های خیریه حاضر می‌شد. او دوران کودکی سخت و آزاردهنده‌ای را تجربه کرد؛ بیمار بود و دارای اضافه وزن، از این رو قادر به شرکت در فعالیت‌های ورزشی یا برقراری ارتباط با کودکان هم‌سن خود نبود. پدر «جان» اغلب او را تحقیر و مدام با خواهرانش مقایسه می‌کرد. «گیسی» اولین قتل خود را در ژانویه ۱۹۷۲ انجام داد. او پسری ۸ ساله را با وعده‌ای دروغین بعد از حضور در یک جشن‌تولد به خانه‌اش کشاند. صبح روز بعد، آن کودک را دید که چاقو به دست مقابل در اتاق‌خواب ایستاده است.
با عجله به او حمله کرد و طی درگیری، چاقو را از او گرفت و با همان چاقو او را به قتل رساند. پس از آن متوجه شد که آن پسربچه قصد تهدید یا حمله به او را نداشته، بلکه چاقو را صرفاً برای خرد کردن مواد غذایی مورد نیاز برای صبحانه در دست داشته است. او بعدها گفت: «آن لحظه بود که فهمیدم مرگ نهایت هیجان است». در اواسط دهه ۱۹۷۰، گیسی با حمایت مالی مادرش خانه‌ای را در خیابان سامردیل غربی ۸۲۱۳ در نوروود پارک ایلینویز خریداری کرده بود. شواهد موجود درباره سوابق او در قتل نشان می‌دهد گیسی تمام قتل‌ها را در خانه‌اش در پارک نوروود انجام داده است.
او قربانیانش را با وعده‌های دروغین و انواع فریب‌ها به آن جا می‌کشاند. نقطه تاریک ماجرا این است که گیسی قبل از کشتن افراد، معمولاً آن‌ها را خفه یا شکنجه می‌کرد. این قاتل سریالی در نهایت به قتل حدود ۳۰ نفر اعتراف کرد. گیسی در ۱۲ مارس ۱۹۸۰ به دلیل ارتکاب ۳۳ قتل، مجرم و به‌عنوان یکی از بی‌رحم‌ترین قاتلان زنجیره‌ای در تاریخ آمریکا شناخته شد. سرانجام او در ۱۰ می ۱۹۹۴ با تزریق داروی کشنده اعدام شد.

1.2/5 - (21 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا