خیریهخبر اصلی

سه محکوم به مرگ از چهارشنبه اعدام جان سالم به در بردند

چهار محکوم به مرگ سحرگاه دیروز پای چوبه‌دار رفتند که سه نفر از آنها زنده به سلول خود بازگشتند.

به گزارش سایت جنایی، یکی از محکومان مردی افغان بود که در چهارمین روز خرداد  سال 96 هموطن خود را به خاطر مسائل مالی و خانوادگی به قتل رسانده بود و اولیای دم با حضور در محوطه زندان قزل‌حصار به او مهلت دادند تا شاید بتواند نظرشان را برای بخشش و توقف حکم قصاص جلب کند.

دومین متهمی که دیروز قرار بود به دار مجازات آویخته شود مرتکب قتل نشده اما پس از رسیدگی به پرونده‌اش به مجازات اعدام محکوم شده بود. او که در سال 97 در خانه‌ای به عنوان نیروی خدمانی مشغول به کار بود به زن صاحب‌خانه تجاوز کرده بود. پس از آن با شکایت قربانی خود دستگیر شد و در تحقیقات نیز به جرمش اعتراف کرد. به همین دلیل به اعدام با چوبه دار محکوم شده بود،‌ اما در روز اجرای حکم به دلیل نوشتن توبه نامه اجرای حکمش متوقف شد تا درباره پرونده او تصمیم گیری شود.

سومین نفر نیز مردی محکوم به قصاص بود که در هشتمین روز تیر  سال 98 در یک درگیری که از جر و بحث با دوستش آغاز شده بود دوست خود را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود. او نیز دیروز پای چوبه دار رفت اما اولیای‌دم برای اجرای حکم قصاص قاتل در حیاط زندان حاضر نشدند و این متهم نیز به نوعی با مهلتی که انتظارش را نداشت روبرو شد و به سلول خود بازگشت.

این سه متهم پیشتر در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفته‌ و قضات دادگاه آنها را مستحق مرگ تشخیص داده‌ بودند. پس از آن نیز پرونده‌شان در دیوان عالی کشور مورد رسیدگی قرار گرفته و احکام صادره تایید شده بود. به این ترتیب در نوبت اجرا قرار داشتند و دیروز پای چوبه رفتند تا مجازات شوند اما هر سه نفر به سلول‌های خود برگشتند. دو متهمی که مهلت گرفته‌اند باید تلاش کنند رضایت اولیای دم را جلب کنند و متهمی که به خاطر جرم تجاوز محکوم به اعدام بود و توبه نامه نوشته است پرونده‌اش در دادگاه بررسی می‌شود تا سرنوشتی که در انتظارش است مشخص شود.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا