سینما و ادبیات

صحبت‌های آزیتا حاجیان درباره طلاق از محمدرضا شریفی نیا

آزیتا حاجیان که در فیلم معجزه پروین با محمدرضا شریفی نیا همکاری کرده در گفت‌وگویی در حاشیه جشنوراه فجر درباره علت جدایی از همسر سابقش توضیح داد.

حاجیان که سال‌ها درباره طلاق از شریفی نیا صحبتی نکرده بودف گفت: ما 20 سال زندگی خوب با هم داشتیم. آقای شریفی‌نیا از ابتدای آشنایی ما دوست بسیار خوبی برای من بودند و الان هم هستند. بسیار آدم باسواد و باهوشی هستند و مهم‌تر از هر چیزی پدر بچه‌های من هستند و ما یک رابطه اجتماعی بسیار عالی با هم داریم. رابطه هنری با هم داریم و تشریک مشاعی می‌کنیم. دو بچه خیلی خوب داریم که هم به پدر و هم به مادر نیاز دارند و هم به ارتباط  پدر و مادر با هم نیاز دارند. برای چی این را از بچه‌هایمان دریغ کنیم. نه ایشان آدم بدی است و نه من آدم بدی هستم. ما 20 سال با هم زندگی کردیم و بعد تصمیم گرفتیم هر کسی مستقل زندگی کند.

او ادامه داد: ما انسانیم. دو آدم با هم آشنا می‌شوند. جذب هم می‌شوند. چیزهای مشترکی با هم دارند که باعث می‌شود 20 سال با هم زندگی خلاقانه داشته باشند. زندگی خوب و دو بچه خوب داشته باشند و بعد به سنی که می‌رسند، کم‌کم احساس می‌کنند اگر مستقل و جدا از هم زندگی کنند، تجربیات بهتری از جهان هستی خواهند داشت. طلاق زمانی برای ما تابو وحشتناکی بود. الان که در این شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کنونی شرایط کاملا فرق کرده.  به هر حال فراموش نشود بچه‌ها در جدایی پدر و مادر قطعا صدمه می‌خورند اما اگر در یک زندگی باشند که پدر و مادر دیگر آن ارتباط خوب و درست و متعالی را با هم نداشته باشند بیشتر صدمه می‌خورند. تمام روان‌شناسان این را تجویز می‌کنند. برای این است که طلاق هست و یک واقعیت است و نمی‌شود آن را کتمان کرد.

 

3.7/5 - (3 امتیاز)
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا