سبک زندگی

طرز تهیه عدسی رستورانی برای افطار

عدسی یک غذای سبک و بسیار مفید‌است که در ماه رمضان برای باز کردن روزه بسیار مناسب است.

اگر می‌خواهید یک افطاری خوشمزه و مناسب و اقتصادی تهیه کنید عدسی بسیار مناسب است.

مواد لازم برای تهیه عدسی رستورانی

 

عدس    ۲٫۵ لیوان

سیب زمینی      ۱ عدد بزرگ

پیاز      ۱ عدد بزرگ

آرد سفید            ۱ قاشق غذاخوری

روغن زیتون    ۳ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی          ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه           به اندازه کافی

زردچوبه        به اندازه کافی

طرز تهیه عدسی رستورانی

قبل از اینکه پخت عدسی را آغاز کنید بهتر است آن را خیس کنید. اگر می‌خواهید عدسی را برای افطار آماده کنید. می‌توانید صبح بعد از سحری عدس را خیس کنید.  بهتر است با آب ولرم اینکار را انجام دهید. هر 4 ساعت یکبار می‌توانید آب عدس را عوض کنید. یک ساعت قبل از افطار پخت عدس را آغاز کنید.

پیاز را نگینی خرد کنید و با مقدار کمی‌ روغن آن را تفت بدهید. بهتر است اینکار را روی شعله کم انجام دهید بعد رب گوجه فرنگی و زردچوبه را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید حالا آرد را اضافه کنید و تفت بدهید. وقتی مواد یکدست شد حالا نوبت اضافه کردن عدسی است، ابتدا عدسی را هم بزنید که با مواد یک دست شود بعد به آن آب اضافه کنید. صبر کنید تا مواد داخل قابلمه به جوش بیاید. وقتی که خوب جوشید به آن نمک اضافه کنید،  شعله را کم کنید، صبر کنید تا عدسی به خوبی بپزد، هر یک ربع یکبار به آن سر بزنید تا هم آب آن تمام نشده‌باشد و هم میزان پخت عدسی را چک کنید. 10 دقیقه قبل از اینکه عدسی را بردارید سیب زمینی را خرد کنید و داخل آن بریزید، بعد از 10 دقیقه که سیب زمینی پخت عدسی شما کاملا آماده است. زیر اجاق را خاموش کنید، روغن زیتون را به آن اضافه کنید. صبر کنید تا عدسی کمی از حرارت بیفتد و بعد سرو کنید.

نکته

می‌توانید برای ایجاد تعادل در عدسی کمی دارچین به آن اضافه کنید.

برخی افراد سیر هم به عدسی اضافه می‌کنند اگر می‌خواهید برای افطاری عدسی را آماده کنید بهتر است سیر به آن اضافه نکنید چون ممکن است باعث ایجاد بوی بد دهان شود.

اضافه کردن گوشت گوسفندی هم می‌تواند باعث خوشمزه‌تر شدن عدسی شود اما کالری بالایی دارد و باعث می‌شود برای افطاری حجم زیادی غذای سنگین وارد بدن شما شود بنابراین برای افطاری چنین کاری پیشنهاد نمی‌شود.

می‌توانید برای تامین پروتئین آن یک تخم مرغ داخل عدسی بشکنید.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا