خیریه

قاتل بخشیده شده:‌ برای آزادی محکومان به قصاص تلاش می‌کنم

مرد میانسالی که در جوانی دست به چاقو شده و پس از  سال‌ها فراری، دستگیر و به اتهام قتل به قصاص محکوم شده بود، با گذشت اولیای دم از مرگ نجات یافت و حالا سعی می‌کند به زندگی عادی بازگردد.

به گزارش سایت جنایی، این مرد زمانی که 21 ساله بود مرتکب قتل شد. ماجرای قتل مربوط به 27 سال قبل است و متهم در جریان درگیری خیابانی بر سر موضوعی ساده در یکی از محله های تهران با ضربه چاقو مردی را به قتل رساند. متهم که اکنون مرد میانسالی است، حالا به جمع خانواده بازگشته و امیدوار است بتواند سالهایی را که در کنار خانواده نبوده برای آنها جبران کند.

این متهم که سال های زیادی را پشت میله‌های زندان و زیر حکم قصاص گذرانده درباره اتفاقی منجر به قتل گفت: 27 سال قبل   من 21 ساله بودم. تازه ازدواج کرده بودم. در مغازه فست فود کار می کرد. آن روز برسر یک کل کل در نزدیکی مغازه با مردی دعوایم شد. مقتول رفت و قمه آورد. من هم چاقو به دست شدم. قصد داشتم او را بترسانم تا برود اصلا نمی خواستم بمیرد. در این سالها خیلی به ماجرا فکر کردم و از قتل پشیمانم.

این محکوم به قصاص نجات یافته در مورد اتفاقات بعد از قتل گفت: از ترس خانه و زندگیم را  رها و فرار کردم. به ترکیه رفتم. 9 سال بدون همسر و خانواده ام بودم. حتی در آن 9 سال تلفنی با هیچ کس حرف نزدم و با هویت دیگری در آنجا مشغول به کار در یک رستوران عربی  شدم. اما سالها  در به دری و تنهایی در دیار غربت حال و روزم را بدتر کرد، طاقت نیاوردم و سال 87 به ایران برگشتم که بازداشت شدم. آن زمان من را به زندان رجایی شهر کرج بردند. سالهای زندان سالهای سختی بود و خیلی از هم بندان و همسلولی هایم را دیدم که قصاص شدند.

این زندانی بخشیده شده ادامه داد: اصلا فکر نمی کردم یک روز رنگ آزادی را ببینم، از خانواده مقتول و همسر و خانواده‌ام  متشکرم که این روزها  را به من هدیه دادند. . از خانواده مقتول ممنونم که رضایت دادند و زندگی دوباره را به من بخشیدند. همسرم هم در این سالها لحظه‌ای تنهایم نگذاشت و پیگیر پرونده‌ام بود و شرمنده او هستم که تاکنون نتوانستم زندگی خوبی برایش فراهم کنم. بعداز آزادی می خواهم دوباره در مغازه فست فود کار کنم و روزی حلال داشته باشم.

این محکوم به قصاص بخشیده شده همچنین گفت: می‌خواهم در هر سال برای رضایت و جمع آوری پول دیه یک زندانی قصاصی تلاش کنم. تا لحظه ای که زنده ام این کار را انجام می‌دهم، چون خودم سختی سال‌های زندان را می‌دانم و دیگر نمی خواهم کسی مثل من در زندان بماند و زیر حکم قصاص باشد.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا