پرونده های جناییخبر اصلی

قتل خواهر برای انتقام از والدین

دختر جوان درباره انگیزه‌اش از خواهرکشی گفته بود: گفت که از سوی خانواده، فامیل و حتی خواهرش؛ مریم، مرتب تحقیر می‌شد و کسی به او توجهی نداشت.

در میان‌ اخبار حوادثی که ۳۲سال پیش در چنین روزی منتشر شد، یکی از آنها مربوط به دختری در اصفهان بود که به تلافی بی‌توجهی و بی‌مهری والدینش خواهر کوچک‌ترش را به قتل رساند.
روزنامه اطلاعات در ۲۹مرداد سال۱۳۷۰درباره این حادثه نوشت: دختر ۱۱ساله‌ای در روستای قلعه قاسم زرین‌شهر اصفهان به‌دست خواهر ۱۷ساله‌اش به قتل رسید و قاتل با تلاش دادسرای عمومی وآگاهی زرین‌شهر پس از ۲۰روز، شناسایی و دستگیر شد. یک مقام قضایی درباره کشف این معما گفت: قاتل(فاطمه) از یک روز قبل، نقشه قتل خواهرش را کشید و روز حادثه او را به باغ برد و به‌دنبال مشاجره با چاقویی‌که از قبل تهیه کرده بود، به وی حمله‌ور شده و با وارد کردن ضربات متعدد وی را از پای در آورد و سپس به خانه بازگشت. مقتول (مریم) که به سختی خود را به بیرون باغ رسانده بود و به‌دلیل خونریزی زیاد در شالیزار کنار باغ افتاده بود قبل از رسیدن به بیمارستان جان باخت.
این مقام افزود: فاطمه در بازجویی‌ها گفت که از سوی خانواده، فامیل و حتی خواهرش؛ مریم، مرتب تحقیر می‌شد و کسی به او توجهی نداشت. او اظهارکردکه کسی او را به مهمانی نمی‌برد و حتی خانواده‌اش او را به مدرسه نیز نفرستادند و مجبور بود که در خانه قالیبافی کند، درحالی‌که همه امکانات در اختیار خواهر کوچک‌ترش بود. به‌گفته مقام قضایی دختر قاتل احتمالا به بیماری روانی مبتلا بوده ، درحالی‌که سال‌های قبل سالم بوده است. این مقام قضایی این قتل فجیع در زرین‌شهر را زنگ خطری برای خانواده‌ها دانست تا از تبعیض بین فرزندانشان خودداری کنند و اگر فرزندی دارند که دچار مشکلی است به او توجه بیشتری کنند. فاطمه به کمیسیون روانپزشکان اصفهان اعزام شد.

5/5 - (1 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا