اخبار روزخبر اصلی

قدیمی ترین بیوه سیاه پوش کیست

بیوه سیاه پوش به چه کسانی گفته می شد اینجا را بخوانید

بیوه سیاه پوش لقب کدام زنان بود و چطور این لقب به آنها داده شد؟
به گزارش همشهری، بیوه سیاه پوش عنوانی است که مطبوعات از قدیم به زنان قاتلی که برای رسیدن به پول دست به قتل شوهران‌شان می‌زدند، می‌دادند.
معروف‌ترین آنها جودی بویانوانو است که در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی در رسانه‌های آمریکا به بیوه سیاه معروف شد. جودی بویانوانو، همسر، نامزد و حتی پسر خود را برای گرفتن پول بیمه به قتل رساند. او به راحتی همه قتل‌هایش را انجام داد و هیچ‌کس به وی مشکوک نبود تا اینکه او سعی کرد ماشین آخرین نامزدش را بمب‌گذاری کند.
جودی بویانوانو پس از هر قتل، بی‌سر و صدا هزاران دلار پول جمع می‌کرد و از پول به‌دست آمده برای راه‌اندازی سالن زیبایی، خرید جواهرات فانتزی و خرید ماشین جدید استفاده می‌کرد. پس از انفجار مرموز ماشین آخرین نامزدش در سال ۱۹۸۳ پلیس به او مشکوک شد. به این ترتیب وی دستگیر و در تحقیقات اسرار جنایاتی که مرتکب شده بود فاش شد. این زن در سال ۱۹۸۵ به اعدام محکوم شد و نخستین زنی بود که در ایالت فلوریدای آمریکا روی صندلی الکتریکی قرار گرفت و حکم اعدامش اجرا شد. از آن پس مطبوعات به زنان قاتلی که با انگیزه رسیدن به پول دست به قتل شوهران‌شان می‌زدند، لقب بیوه سیاه می‌دادند.

5/5 - (1 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا