راهنمای حقوقی

مجازات تهیه فیلم سیاه از دختران چیست؟

یک حقوقدان مجازت‌های قانونی تهیه فیلم‌های سیاه و خصوصی را توضیح داده است.

در خبرها داشتیم پسری جوان به خواستگاری دختران می‌رفت و بعد از فریب طعمه‌هایش از آنها فیلم سیاه تهیه و سوء استفاده می‌کرد اما مجازات تهیه این فیلم‌ها چیست؟
محمد هادی جعفرپور حقوقدان در این زمینه به روزنامه ایران گفت: قابل ذکر است انتشار فیلم خصوصی و فیلمبرداری از اشخاص بدون اطلاع ایشان مستند به ماده ۷۴۵ قانون مجازات، جرم تلقی شده و شامل ۹۱روز تا دو سال زندان است.
این حقوقدان افزود: نکته قابل اهمیت برای دخترانی که با چنین موقعیتی مواجه می‌شوند این است که اولاً با شناخت کامل و تحقیقات لازم نسبت به ایجاد ارتباط متعارف با خواستگار مورد نظرشان اقدام کنند و حتماً در برخورد با اولین رفتار نامتعارف خواستگار قضیه را با خانواده خویش مطرح کنند.
جعفرپور خاطرنشان کرد: سکوت خانم‌ها در چنین پرونده‌هایی مهم‌ترین دلیل ادامه رفتارهای مجرمانه چنین اشخاصی است، بنابراین لازم است برای پیشگیری از تکرار چنین رفتارهایی حتماً به پلیس و مرجع قضایی اطلاع داده شود.
محمدهادی جعفرپور در پایان گفت: چنانچه دختر خانمی از ترس آبرو و مشکلات خانوادگی تمایل به فاش کردن چنین مسأله‌ای ندارد، می‌تواند بدون ذکر نام و فاش کردن هویت خویش، مراتب را به دفتر دادستان شهر منتقل کند و دادستان مکلف به پیگیری موضوع است.

3/5 - (2 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا