اخبار روز

مرگ در جاده‌ها به کمین مسافران نوروزی نشسته است

آمارهایی که در ایام نوروز از تعداد تصادفات و شمار قربانیان حوادث رانندگی منتشر می‌شود، نگران کننده است، تصادفاتی که چندین دستگاه از جمله پلیس، راهداری، هلال احمر، اورژانس و … را بر آن داشته تا با اجرای طرح نوروزی تمام اقدامات و امکانات خود را برای کاهش آن بسیج کنند، اما همچنان نگرانی‌ها در مورد قربانیان حوادث رانندگی در ایام نوروز بالاست.

به گزارش ایسنا، هرساله با آغاز سفرهای نوروزی، طرح‌ ویژه پلیس و دستگاه‌های امدادی و خدماتی برای کاهش تصادفات رانندگی و به خصوص جانباختگان و مصدومان ناشی از این تصادفات اجرا می‌شود، اما متاسفانه علیرغم تمام هشدارها و آماده‌باش‌ها، همچنان ایام نوروز به دلیل افزایش تعداد سفرها، یکی از پر تصادف‌ترین‌ ایام در کشور است. تصادفاتی که وقوع آن در سال‌های مختلف سبب جانباختن چند صد نفر شده و رسیدن بهار را برای بازماندگانشان به خاطره‌ای تلخ بدل می‌کند.

تصادفاتی که البته امکان جلوگیری از اکثر آنها وجود داشت، اگر رانندگان، از سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ، سبقت غیرمجاز و رانندگی در حالت خستگی و خواب‌آلودگی پرهیز کرده بود. چرا که آمارهای پلیس راهور از دلیل وقوع تصادفات نشان می‌دهد که نزدیک به ۷۰ درصد تصادفات به همین دلایل رخ داده است.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا