راهنمای حقوقی

نوشتن پارک مساوی پنچری، جرم است

بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی و مدنی پارک خودرو مقابل پارکینگ منازل تخلف است اما اگر این تخلف به صورت تهدیدآمیز به شهروندان گوشزد شود، آنگاه جرم رخ داده است.

هنگام پارک مقابل خانه‌ها و مغازه‌ها با این جمله زیاد روبه‌رو شده‌اید که «پارک مساوی است با پنچری». از ترس پنجری لاستیک هم قید پارک را زده و دنبال جای دیگری گشته‌اید.
به گزارش جام جم، درباره پارک خودرو باید به دو نکته توجه داشت؛ بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی و مدنی پارک خودرو مقابل پارکینگ منازل تخلف است اما اگر این تخلف به صورت تهدیدآمیز به شهروندان گوشزد شود، آنگاه جرم رخ داده است.

در ماده ۲۴ قانون مدنی نوشته شده: «هیچ‌کس نمی‌تواند طُرُق و شوارع عامه و کوچه‌هایی را که آخر آنها مسدود نیست، تملک نماید». این موضوع درباره افرادی صدق می‌کند که با گذاشتن جعبه یا کله قندی، خیابان جلوی مغازه یا خانه را مسدود می‌کنند تا مانع پارک دیگران شوند. همچنین مطابق ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی اگر کسی شخص دیگری را به هر نحوی تهدید کند(مانند پنچر کردن) و به این واسطه تقاضای انجام امر یا ترک کاری را کرده یا نکرده باشد، به ۷۴ضربه شلاق یا دو ماه تا دو سال حبس محکوم می‌شود. درست است که کسی به این موضوع توجه ندارد اما نوشتن این متن برای پارک نکردن خودروها مقابل خانه یا مغازه‌تان می‌تواند برای شما تبعات داشته باشد. اگر به خودرویی هم به خاطر پارک خسارت بزنید، ضامن جبران آن هستید.

4.8/5 - (43 امتیاز)
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا