گوناگونخبر اصلی

والدین بخوانند؛ نشانه‌های مصرف احتمالی مواد مخدر در نوجوانان

تشخیص رفتارهای دوره نوجوانی و معتاد بودن نوجوانان کار بسیار دشواری است، اما والدین با آگاهی از برخی رفتارها و اعمال می توانند از اعتیاد فرزندان خود با خبر شوند.

مصرف مواد مخدر تغییرات دوره نوجوانی را تشدید می کند و باید والدین به رفتارهای نوجوانان حساس تر شده و بر آنها نظارت دقیق تری داشته باشند.

عدم تمایل به برقراری ارتباط با دیگران و میل به تنها ماندن در خانه، دمدمی مزاجی، نزاع، افسردگی، تغییر در نحوه لباس پوشیدن و چینش دکور اتاق و تغییر در سلیقه موسیقی از جمله علایم هشدار دهنده درمورد گرایش نوجوانان به مصرف مواد مخدر است.

همچنین عدم همکاری در خانه، بی علاقگی به فعالیت های مورد علاقه و جدایی از دوستان، تغییر ظاهر برای متفاوت به نظر رسیدن، بی علاقگی به مدرسه و کاهش سطح نمرات، خیال بافی و بی اعتنایی، عدم تمایل به انجام فعالیت های خانوادگی از دیگر نشانه های هشدار دهنده ای است که اعتیاد نوجوانان را نشان می دهد.

همچنین مواردی مانند شکستن مقررات خانه مثل ساعت منع رفت و آمد، غیب از مدرسه و درگیری با مسوولان مدرسه، خستگی مداوم، بوی دود از بدن و لباس نیز از علایم هشدار دهنده مصرف مواد مخدر است که والدین باید نسبت به این مسایل هوشیارتر باشند.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا