راهنمای حقوقیخبر اصلی

پیامک تبصره ماده 8 چیست و کدام خودروها توقیف می‌شوند؟

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، با اشاره به تخلفاتی که منجر به توقیف خودرو می شود، گفت: تست الکل در صورتی که مثبت شود، منجر به توقیف خودرو می‌شود.

به گزارش سایت جنایی، سرهنگ علی اصغر شریفی، در خصوص تخلفاتی که باعث انتقال خودرو به پارکینگ می شود توضیح داد و گفت: روزانه حدود هشت هزار تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی 110 در خصوص موضوعات ترافیکی داریم که در حوزه حمل و نقل و ترافیک در شهر تهران است و یکی از این موضعات توقیف وسایل نقلیه است.

وی افزود: اگر تصادف منجر به خسارت گردد حتما می بایست وسایل نقلیه به حاشیه راه هدایت شوند و در تصادفات منجر به جرح و فوت خودروها را نباید حرکت دادو باید تا رسیدن کارشناس در محل حضور داشته باشند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: دستور مقام قضایی نیز می تواند خودروی شما را به پارکینگ ببرد. مثلا 2 شهروند با هم بر سر موضوعاتی اختلاف دارند و کار به دادگاه کشیده شده و قاضی محترم نیز حکم بر توقیف اموال می دهد که یکی از اموال همین خودرو می باشد . حتی سرقت خودرو نیز در این بخش قرار می گیرد که مقام محترم قضایی حکم بر توقیف خودرو در صورت رویت می دهد .

سرهنگ شریفی گفت : بخش بعدی مربوط به رانندگانی است که برای آنان پیامکی با مضمون :خلافی شما برابر تبصره ماده 8  به مبلغ ….می باشد . تبصره ماده 8 به این موضوع اشاره دارد که خلافی خودرو بیش از 10 میلیون ریال شده و جزء جرایم معوق است و می بایست پرداخت شود . عدم پرداخت بعد از ارسال پیامک باعث انتقال خودرو به پارکینگ می شود .

وی گفت : تست الکل مثبت توسط دستگاه مخصوص و همچنین تست مثبت مواد مخدر در حین رانندگی نیز می تواند یکی دیگر از دلایل توقیف خودروها باشد .

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا