اخبار روز

پیمانکار و شهرداری؛ مقصران اصلی مرگ 2 کودک در پارک زیتون

پیمانکار شهرداری،‌ شهرداری و والدین دو کودک در حادثه غرق شدن آنها در پارک زیتون مقصر هستند.

به گزارش سایت جنایی، قربانیان این حادثه مرگبار که عصر پنج‌شنبه، دوم شهریورماه امسال رخ داد دو کودک بودند و بر اثر آن دو خواهر فرزندان خود را از دست دادند. چند روز پس از آن و پعد از مراسم تدفین کودکان، والدین آنها با مراجعه به دادسرای جنایی تهران شکایت مکتوب خود را در مورد مرگ فرزندانشان مطرح کردند. این در حالی بود که پیش از آن محمد‌مهدی براعه، بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران دستورات لازم در مورد پرونده مرگ این دو کودک را صادر کرده بود.

به این ترتیب تحقیقات در مورد مرگ دو پسر خاله در استخر پارک زیتون  آغاز شد و بازپرس براعه پرونده را به هیات سه نفر کارشناسان دادگستری سپرد تا آنها نظر تخصصی بدهند و مقصران حادثه مرگبار را شناسایی کنند.

این در حالی بود که در روند تحقیقات اولیه مشخص شده بود دو کودک در بوستان زیتون محله وردآورد در حال بازی بودند که توپشان داخل استخری افتاد که شهرداری منطقه 21 تهران از آن به عنوان حوضچه آب خام نام برده است. به هر ترتیب دو کودک در جست‌وجوی توپ، خود را به محوطه‌‌ای رساندند که بنابر  توضیحات شهرداری محصور بود؛ اما امکان ورود دو کودک به آنجا زیاد دشوار نبود و در نهایت تلاش آنها برای برداشتن توپ منجر به مرگشان شد.

شهرداری در توضیحات که یک روز بعد از حادثه اعلام کرد، خبر داد  حوضچه در محوطه‌ای بود که در آن قفل بود و  علائم هشدار دهنده در مورد عدم ورود به محوطه و شنا کردن در آن وجود داشت.  شهرداری منطقه آن زمان توضیح داد کودکان پس از عدم توجه به موارد هشدار دهنده و ورود به محوطه، با بی احتیاطی، وارد حوضچه شدند که در محوطه آب گیر افتادند. پس از آن برخی حاضران در محله حادثه، از فنس عبور کرده و با حضور عوامل آتش نشانی و کندن بخشی از فنس‌ها، کودکان از آب بیرون کشیده شدند. پس از بیرون آوردن کودکان، آنها از طریق نیروهای اورژانس به بیمارستان منتقل شدند اما اقدامات امدادی موثر واقع نشد و  هر دو کودک جان خود را ازدست دادند.

با وجود توضیحات شهرداری، در نهایت کارشناسان دادگستری اقدامات ایمنی را ناکافی تشخیص دادند. هیات کارشناسی سه نفره بیشترین تقصیر را متوجه پیمانکار شهرداری دانستند و او را به خاطر عدم رعایت اصول ایمنی 50 درصد در مرگ 2 پسرخاله مقصر تشخیص دادند. همچنین شهرداری هم به دلیل عدم نظارت 25 درصد مقصر دانسته شد و میزان قصور والدین هم به خاطر مراقبت ناکافی از فرزندان و سهل انگاری25 درصد تشخیص داده شده است.

با توجه به نظریه کارشناسان، مرگ این دو کودک قتل شبه عمد تشخیص داده شده است و پرونده با تکمیل تحقیقات به دادگاه کیفری استان تهران ارسال خواهد شد.

 

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا