خیریهخبر اصلی

گذشت فرزندان زن کشته شده از قصاص با کمک مالی قاتل به یک خیریه

متهم به دنبال اعلام رضایت اولیای دم، به خاطر جنبه عمومی جرم یکبار دیگر محاکمه خواهد شد.

با رضایت اولیای دم در یک پرونده جنایی خانواده قاتل مبلغی را به حساب خیریه‌ای ریختند و محکوم به قصاص از مرگ نجات یافت .

به گزارش سایت جنایی، اولیای دم این پرونده‌ بر اساس محتویات آن فرزندان زنی هستند که مردی او را به قتل رسانده است. بنابر مستندات پرونده حدود هفت سال پیش جسد بی‌جان زنی در یکی از پارک‌های شمال تهران کشف شد. به این ترتیب تحقیقات جنایی در مورد هویت مقتول و فرد یا افرادی که او را با چاقو به قتل رسانده بودند شروع شد.

کارآگاهان پس از بررسی تماس‌ها، روابط و آشنایان زن کشته شده، مرد جوانی را به عنوان مظنون شناسایی کردند. در روند تحقیقات مرد جوان پس از انکار اولیه به ارتکاب قتل اعتراف کرد و گفت: پس از مدتی که با مقتول آشنا فهمیدم او زن پولداری است، همینطور متوجه شدم فرزندانش خارج از کشور هستند و خودش به من گفت تنها زندگی می‌کند. برای همین نقشه قتل او را کشیدم. یک روز که در پارک با هم قرار داشتیم او را کشتم و پول‌ها، کارت عابربانک و اموال گرانقیمتش را برداشتم.

روند تکمیل پرونده یک به یک طی و کیفرخواست صادر و متهم در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. این در حالی بود که سه فرزند مقتول هر سه خارج از کشور زندگی می‌کردند و به یکی از اقوام خود وکالت داده بودند که پیگیر پرونده باشد. در نهایت با درخواست اولیای دم متهم به قصاص محکوم و پرونده به دادسرای جنایی تهران فرستاده شد تا مراحل اجرای حکم نیز طی و متهم مجازات شود.

چندی پیش هم استیذان انجام و همه مراحل مقدماتی اجرای حکم انجام شد. متهم که پرونده‌اش در شعبه سوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران بود منتظر تعیین زمان اجرا حکم بود. در این بین خانواده او با فراهم کردن مبلغ 600 میلیون تومان که کمتر از مبالغ معمول در پرونده‌های قتل است با مراجعه به دادسرای جنایی تهران درخواست تشکیل جلسه صلح و سازش را مطرح کردند. به این ترتیب نماینده اولیای دم که فامیل فرزند سه مقتول بود با حضور در دادسرای جنایی تهران  گفت فرزندان آن مرحوم تصمیم به اجرای حکم قصاص ندارد و دیه هم نمی‌خواهند، اگر خانواده قاتل مبلغی را که فراهم کرده‌اند به حساب یک خیریه بریزند اولیای رضایت خواهند داد و از قصاص گذشت می‌کنند.

در نهایت مبلغ فراهم شده به حساب خیریه مورد نظر ریخته شد و محکوم به قصاص این پرونده از مجازات قصاص نجات یافت. این در حالی است که متهم به خاطر جنبه عمومی جرم یکبار دیگر محاکمه خواهد شد و پس از گذراندن دوران محکومیت خود به خاطر جنبه عمومی جرم قتل و به هم زدن نظم عمومی می‌تواند آزاد شود.

5/5 - (1 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا