پرونده های جناییخبر اصلی

آیا کلثوم برای قتل سریالی مردان همدست داشت؟

عبدالصمد خرمشاهی، حقوقدان که سال‌ها در پرونده‌های جنایی وکالت کرده در یادداشتی که در جام جم منتشر شده به بررسی پرونده قتل سریالی مردان مسن در مازندران پرداخته و معتقد است کلثوم به احتمال زیاد همدست دارد.
خرمشاهی نوشت: ارتکاب جرم تحت تاثیر عوامل مختلف فردی، شخصیتی و اجتماعی صورت می‌گیرد. این‌که مجرم در چه محیطی رشد یافته، آیا مورد بی‌مهری قرار گرفته یا خیر، از نظر روحی و روانی درگیر چه نوع آسیب‌هایی بوده و چه اختلالاتی داشته. درگیر فقر بوده یا خیر، اینها نکاتی است که باید به دقت بررسی شود. البته در این مورد به‌خصوص، ظاهرا ایشان مشکل مالی نداشته است اما به نظر می‌رسد عنصر روانی او باید به دقت مطالعه شده و مورد تحقیق و موشکافی قرار گیرد که چرا با وجود این‌که این شخص مشکل مالی نداشته اما نسبت به کشتن مردان علاقه و اشتیاق داشته است. چه زمینه‌ها و عقده‌هایی در او وجود داشته که باعث شده او دست به این کار بزند. چه کسی مشوقش بوده یا چه انگیزه‌هایی باعث شده تا مرتکب هفت فقره قتل شود. درخصوص این مسأله باید روان‌شناسان جنایی وارد عمل شده و با تشکیل پرونده شخصیت، او را به دقت بررسی کنند.

سوالاتی در پرونده قتل سریالی مردان

درخصوص این قتل سؤالات متعددی در اذهان مردم شکل گرفته است. این‌که چطور پلیس نتوانسته این شخص را شناسایی و دستگیر کند. آیا اولیای‌دم مقتول شکایتی کرده‌اند یا خیر. مجموع اینها به لحاظ روانی می‌تواند تاثیر منفی در افکار عمومی بگذارد و امنیت عمومی جامعه را مختل کند.
چطور ممکن است یک نفر بدون این‌که توسط پلیس رد زنی شود و سرنخی از خود به‌جا بگذارد، هفت نفر را به‌راحتی به قتل برساند، در صورتی‌که نحوه عملکرد قاتلان زنجیره‌ای یکسان است و این زن هم به آن اقرار کرده است. به اعتقاد من، اقرار اولیه این اشخاص که ممکن است بهره‌ای از هوش هم داشته باشند، چندان قابل اعتماد نیست. به احتمال زیاد این فرد شریک و همدستانی داشته یا کسانی بوده‌اند که با او معاونت کرده‌اند. بعید به نظر می‌رسد فردی چند نفر را بکشد و بدون به‌جا گذاشتن هیچ ردی از خود، این‌طور کارکشته و ماهرانه عمل ‌کند. باید به اقرار او شک کرد و متخصصان با بررسی‌های همه‌جانبه کشف کنند که اعتراف ایشان تا چه حد مقرون به صحت است و چگونه توانسته بدون به‌جا گذاشتن هیچ ردپایی مرتکب هفت فقره قتل شود.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا