پرونده های جناییخبر اصلی

اعتراف ۲ سارق جنایتکار به قتل ۶ نفر در شهرهای مختلف

سارقان بعد از دستگیری به اتهام قتل ۲ کارگر، به کشتن ۴ نفر دیگر نیز اعتراف کردند.

دو جوان که به اتهام دو فقره قتل در غرب کشور دستگیر شده بودند در روند تحقیقات به چهار قتل دیگر در شهر‌های اطراف تهران اعتراف کردند.

به گزارش سایت جنایی،  پس از اعتراف اولیه این دو متهم که بین ۳۰ تا ۳۵ سال سن دارند پرونده آنها به دادسرای امور جنایی تهران ارسال شده تا تحقیقات دقیق‌تری در مورد قتل‌هایی که در حوزه قضایی تهران انجام داده‌اند انجام شود.

این دو متهم در پی قتل دو کارگر سردخانه‌ای در قروه استان کردستان تحت تعقیب قرار گرفته و شناسایی شدند. اوایل مرداد بود که کشته شدن دو کارگر سردخانه به ضرب گلوله کلاشینکف به اطلاع ماموران پلیس قروه رسید و پس از آن با شروع بررسی‌ها و تحقیقات مشخص شد این قتل‌ها کار دو متهم جوان و سابقه‌دار است.

این متهمان پس از دستگیری گفتند با انگیزه سرقت دو کارگر سردخانه را کشتیم و فرار کردیم.

در ادامه تحقیقات مشخص شد یکی از  متهمان به جرم معاونت در قتل پس از تحمل حبس آزاد شده است، اما برادر او که در آن جرم همدستش بوده به خاطر محکومیت به قصاص، اعدام شده است. به این ترتیب  احتمال ارتکاب جرایم دیگر از سوی دو متهم بازداشت شده قوت گرفت و آنها در مراحل بعدی بازجویی اعتراف کردند چهار راننده خودرهای سواری را در شهرهای اطراف استان تهران کشته اند.

قتل‌های آنها در ملارد، شهر قدس، اسلامشهر و شهریار بوده است. متهمان در مورد یکی از قتل‌ها گفتند مرد راننده‌ای را در اسلامشهر برای دزیددن خودرو پرایدش که با آن مسافرکشی می‌کرد کشتیم و جسدش را در اتوبان یاسینی تهران انداختیم.

با این اعتراف متهمان، بازپرس اول دادسرای قروه دستور بررسی موضوع را به ماموران داد  و مشخص شد موضوع صحت دارد.

با بررسی پرونده کشف جسد در اتوبان یاسینی معلوم شد ساعت ۵ صبح پنجم تیر ماه، زن جوانی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در تهران تماس گرفته  و هراسان به اپراتور گفته بود: به‌همراه دوستم مشغول پیاده‌روی در حوالی اتوبان یاسینی بودیم که جسد خون‌آلود مرد میانسالی را در جوی آب دیدیم.

پس از آن که تیم‌های جنایی راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند. آنها با جسد مردی حدوداً  ۶۰ ساله مواجه شدند که گردن و کمرش هدف ضربات متعدد چاقو  قرار گرفته بود. گزارش پزشک صحنه نیز حکایت از آن داشت مقتول در جای دیگری به قتل رسیده و بعد جسدش به محل کشف منتقل شده است.

از آن زمان تحقیقات برای شناسایی قاتلان مرد راننده ادامه داشت تا اینکه متهمان قتل کارگران در قروه به این جنایت اعتراف کردند.

.به این ترتیب متهمان با  نیابت قضایی به تهران انتقال یافتند و متهمی که سابقه معاونت در قتل را در پرونده خود داشت بار دیگر ضمن تشریح ماجرای قتل گفت: در مدتی که زندان بودم با همدست فعلی خود آشنا شدم. پس از آنکه هر دویمان از زندان آزاد شدیم تصمیم به سرقت راننده‌ها گرفتیم و هر کدام که مقاومت کردند را کشتیم. با خودروهای مسروقه چند روز مسافرکشی می‌کردیم و از مسافران به زور پول و طلا می‌گرفتیم. در مواردی هم با تعقیب افراد پولدار وقتی وارد پارکینگ می‌شدند پشت سر آنها به پارکینگ می رفتیم تا با تهدید طلا و پول‌هایشان را بگیریم و فرار کنیم، ماشین‌های مسروقه را هم بعد چند روز و ارتکاب جرایم مختلف رها می کردیم.

در حال حاضر به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تحقیقات در مورد جسد کشف شده در اتوبان یاسینی و سه قتل دیگر  با هماهنگی پلیس شهر قدس، شهریار، ملارد و اسلامشهر ادامه دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا