اخبار روز

حادثه مرگبار برای 2 نفر از عوامل سریال رویای نیمه شب چگونه رقم خورد؟

«صدا، دوربین، اکشن…» کارگردان این جمله کوتاه را می‌گوید و فیلمبرداری شروع می‌شود؛ اما همیشه در پشت صحنه ساخت فیلم‌ها همه‌‌چیز به همین سادگی پیش نمی‌رود و گاهی حوادثی اتفاق می‌افتد که ممکن است به قیمت جان عوامل سازنده منجر شود؛ درست مثل حادثه‌ای که چند روز قبل در پشت صحنه سریال «رویای نیمه شب» اتفاق افتاد و در جریان آن 2نفر از عوامل سازنده در رودخانه غرق شدند.

تازه‌ترین حادثه‌ای که در پشت صحنه یک اثر هنری اتفاق افتاده به چهارشنبه هفته قبل برمی‌گردد؛ روزی که عوامل سازنده سریال رویای نیمه شب در رودخانه بهمن‌شیر آبادان مشغول فیلمبرداری آخرین صحنه‌های این سریال بودند. آن روز 2 نفر از عوامل صحنه به نام‌های علی شیروانی و وحید یوسفی در حال آماده‌سازی صحنه بودند که یکی از آنها به رودخانه افتاد و دیگری برای نجات او به آب پرید و جریان آب آنها را با خود برد و درنهایت هر دو نفر به‌دلیل غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند. به‌دنبال این حادثه نیروهای انتظامی، اورژانس و هلال احمر در محل حادثه حاضر شدند و دقایقی بعد پیکرهای بی‌جان قربانیان از رودخانه بیرون کشیده شد. این حادثه دردناک اما تنها حادثه‌ای نیست که در جریان ساخت فیلم سینمایی یا سریال رخ می‌دهد. پیش از این حوادثی در هنگام ساخت فیلم یا سریال‌ها رخ داده که پایانی مرگبار داشته است.

سقوط پل معلق در سلمان فارسی

روز دهم اسفندماه سال 1402حادثه‌ای در پشت صحنه سریال سلمان فارسی اتفاق افتاد که به قیمت جان 2نفر از هنروران تمام شد. این حادثه در روستای خیج شاهرود اتفاق افتاد؛ جایی که از مدت‌ها قبل فیلمبرداری در آنجا آغاز شده بود. عوامل سریال مشغول کار در این محل بودند و هر روز بخش‌هایی از سریال فیلمبرداری می‌شد. آن روز قرار بود صحنه‌ای فیلمبرداری شود که شماری از هنروران باید از روی یک پل معلق سنگی و چوبی عبور می‌کردند، درست در همان لحظات به‌دلیل تعداد زیاد هنروران، پل که حدود یک متر با زمین ارتفاع داشت و به 2 ستون متصل بود فروریخت. در جریان این حادثه 6نفر دچار حادثه شدند که 2نفر از آنها به‌دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند و 4نفر دیگر به بیمارستان منتقل شدند.

وداع با بدلکار جسور

یکی دیگر از حوادث تلخی که در پشت صحنه یک فیلم یا سریال اتفاق افتاد به مردادماه سال 1400و سر صحنه فیلمبرداری فیلمی در لبنان برمی‌گردد؛ جایی که ارشا اقدسی، بدلکار مشهور ایرانی قرار بود در یکی از صحنه‌های فیلم حضور داشته باشد. آن روز  قرار بود ارشا با یک ماشین فورد شاسی کوتاه از روی یک رمپ بپرد و آن ماشین در هوا چرخیده و فرود‌آید. این چهلمین باری بوده که ارشا این کار را انجام می‌داد و تجربه آن را به دفعات داشت؛ اما این بار، هم شکل رمپ و هم نوع ماشین متفاوت بوده و هم اینکه ماشین کاملا اتفاقی روی سقف فرود آمد و همین اتفاق باعث وارد شدن ضربه به سر ارشا شد. نیم ساعت طول کشید تا بتوانند او را از ماشین خارج کنند و به‌دلیل نرسیدن اکسیژن به مغز، او جانش را از دست داد.

آتش‌سوزی مرگبار در خواب زده

یکی دیگر از حوادث مرگبار در پشت صحنه فیلم و سریال‌های ایرانی به حادثه مرگبار در پشت صحنه سریال خواب‌زده مربوط می‌شود. این حادثه روز 21مهرماه سال 98رخ داد و در جریان آن مهدی جعفری، طراح صحنه که دچار سوختگی شدیدی شده بود پس از 2 روز در بیمارستان درگذشت. اما این حادثه چطور اتفاق افتاد؟ آن روز کار فیلمبرداری تمام‌شده بود و همه عوامل فیلم محل را ترک کرده بودند و آنجا باید برای فیلمبرداری بخش دیگری از کار آماده می‌شد. معلوم نیست مهدی جعفری به چه دلیلی دوباره به لوکیشن برگشته بود اما آنجا به دلایل نامعلومی دچار آتش‌سوزی شده و او در آتش گرفتار و دچار سوختگی 85درصدی شد و درنهایت جانش را از دست داد.

5معراجی

صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه سال 93، درحالی‌که مراحل پایانی فیلم معراجی‌ها در شهرک سینمایی دفاع‌مقدس در حال انجام بود، انفجاری رخ داد که بر اثر آن، 5 نفر از عوامل و هنرمندان این سریال جان خود را از دست دادند. آن روز محمدجواد شریفی راد، مدیر جلوه‌های ویژه میدانی در حال چیدمان مواد منفجره و جاسازی آنها برای به‌وجودآوردن صحنه انفجار بود. در همین هنگام مدیر شهرک سینمایی دفاع‌مقدس نزد او رفت و مشغول صحبت شد امایکی از مواد منفجره ناگهان منفجر شد و به‌دنبال آن بقیه مواد منفجر شدند. در این حادثه مدیرجلوه‌های ویژه میدانی به همراه مدیر شهرک سینمایی، رضا فرجی، دستیار تولید، مهدی مرادی، دستیار محمدجواد شریفی‌راد و جمشید احسانی فر که از نیروهای تدارکات بود جانشان را از دست دادند.

 

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا