پرونده های جناییخبر اصلی

زن اشراف‌زاده روس؛ مخوف‌ترین قاتل سریالی جهان با 136 قربانی

یک زن اشراف زاده روس که 136 نفر را قربانی کرده مخوف‌ترین قاتل سریالی جهان است

شاید تعجب‌برانگیز باشد که مخوف‌ترین قاتلان سریالی جهان زنی نجیب زاده و از خاندان سلطنتی روسیه به نام داریا نیکولاونا سالتیکووا ملقب به سالتیچیخا است. این نجیب زاده روسی که عناوین سلطنتی زیادی هم داشت 136 نفر را شکنجه کرده و به قتل رسانده است.

شکنجه‌گاه قاتل سریالی سلطنتی

به گزارش سایت جنایی، سالتیچیخا زنی اشراف زاده و از طبقه خاص جامعه روسیه بود. پدر بزرگش از درجه داران نظامی پتر اول بود. او در زمان پتر اول افتخارات زیادی آفرید و توانست به درجات بالای نظامی برسد.
سالتیچیخا که نام کاملش داریا نیوکلاونا سالتیکووا بود در سال 1730 در روسیه به دنیا آمد. او با عموی شاهزاده نیکوللای ایوانوویچ ازدواج کرد. اما در 26 سالگی در حالیکه صاحب دو فرزند پسر بود شوهرش را از دست داد. سالیچیخا که به شدت تحت تاثیر مرگ شوهرش قرار گرفته بود باید زندگی خانوادگی‌اش را نجات می‌داد و دو فرزندش را بزرگ می‌کرد. او حالا باید املاک شوهرش و 600 رعیت را اداره می‌کرد.

سالتچیخا خودش در مسکو زندگی می‌کرد. او خانه‌ای اشرافی در این شهر داشت که بخشی از آن را به شکنجه‌گاه تبدیل کرده و رعیت‌‎ها را در آن خانه شکنجه کرده و به قتل می‌رساند. خانه سالتچیخا حالا متعلق به FSB روسیه است. این خانه در دهکده فعلی موسرنگتن در نزدیکی کمربندی مسکو در منطقه تایوپلی واقع شده است.

جنایتکار اشرافی چطور آدم می‌کشت

سالتیچخا پس از اینکه املاک و رعیت های شوهرش را تحویل گرفت شکنجه و قتل‌ها را شروع کرد. خاندان سلطنتی زمانی به سالتیچخا مشکوک شد که 138 دهقان او گم شدند و خبر در شهر پیچید که تعدادی از ساکنان در دهکده ها نیستند. گارد ویژه باور نداشت که قتلی رخ داده و سالتیچخا شخصا این قتل ها را انجام داده باشد. آنها احتمال یک جنایت سیاسی را می دادند به همین دلیل نیز گارد ویژه اقدام به تحقیق در این باره کرد.
آنها متوجه شدند در اراضی که سالتیچخا آنها را اداره می کند 138 نفر گم شده یا مرده اند. این اتفاق در مدت زمان کمی رخ داده بود. پرسش از پیشکاران سالتیچخا این پاسخ را در پی داشت که 50 نفر براثر بیماری مرده اند، 16 نفر فرار کرده و 72 نفر مفقود شده اند. این آمار وحشتناک و البته شبه برانگیز بود. بیشتر قربانیان زنان و دختران بودند.
در این میان رعیت‌ها بر خلاف پیشکاران گزارش دادند که این دهقانان کشته شده و هیچکدام به مرگ طبیعی نمرده‌اند.
گفته های رعیت در برابر یک نجیب زاده هیچ وقت مورد قبول نبود آن هم زنی مانند سالتیچخا که زنی موجه و بسیار زیبا و بسیار خوش رفتار می‌نمود. اما هیچ توجیهی هم برای آمار به دست آمده وجود نداشت.
یک مامور از سوی شاه برای مشخص شدن این موضوع انتخاب شد او باید تحقیقات را محرمانه پیش می برد. تا اینکه بعد از چند ماه تحقیق او نتیجه شگفت انگیزی را به پادشاه روسیه ارائه داد.

images
بیماری روانی نجیب‌زاده سلطنتی بعد از مرگ شوهر

سالتیچیخا به تشخیص پزشکان 6 ماه بعد از مرگ شوهرش دچار بیماری سایکوپاتی صرع شده بود. او در تمام این مدت مانند یک نجیب‍‌‌ زاده رفتار می‌کرد. اما خشونت که تا پیش از این در زن اشرافی وجود نداشت حالا شدت گرفته بود. او بعد از مرگ شوهرش به شدت خدمتکارانش را کتک می‌زد. سالتیچیخا به بهانه‌هایی مانند تمیز نشستن کف زمین، تمیز نکردن لباس‌ها یا دیر تمیز کردن خانه به شدت خشونت نشان می داد.
او وقتی که از کار دهقانان راضی نبود زنان آنها را تنبیه می‌کرد. بیشتر دشمنی سالتیچیخا با تازه عروس و دامادهای رعیت بود. او آنها را کتک می‌زد و گاهی از چوب‌هایی که استفاده می‌کرد که باعث مرگ خدمتکاران می‌شد.
تحقیقات بعدی نشان داد او کم کم خشونتش را بیشتر کرده و روی قربانیان آب جوش می‌ریخت و برای روزهای طولانی آنها را با بدنی سوخته در یک اتاق تاریک رها می‌کرد. همچنین زنان و دختران جوان را با موهایشان دار می زد.
هرچه مامور ویژه پادشاه بیشتر تحقیق می‌کرد شکنجه‌های شدیدترین را پیدا می‌کرد. در میان قربانیان زنان و دخترانی بودند که گوش‌هایشان با فر داغ سوزانده شده بود.

سالتیچیخا خودش با دستان خودش زنان و دختران قربانی را از موهایشان می‌گرفت و روی زمین می‌کشید. آنقدر این کار را می‌کرد تا موهای سرشان کنده شود و موها در دستانش باقی بماند.
آنطور که مشخص شد این زنان و دختران در زمان دفن مویی بر سر نداشتند. تازه عروس ها باید شکنجه‌های دیگری را هم تحمل می‌کردند. آنها ابتدا با شلاق تا جایی که غش کنند بر بدنشان کوبیده می‌شد و بعد سالتیچیخا آنها را روی زمین می‌کشید تا موهایشان کنده شود.
او بیشتر روی تازه عروس‌ها تمرکز داشت و دختران جوانی را که مراسم عقدشان نزدیک بود، انتخاب می کرد و در مقابل چشم داماد رعیت به قتل می‌رساند او با پاره کردن لباس عروس، کندن موهایش و شکنجه بدن‌شان این کار را می کرد.
از شکنجه‌های دیگری که این قاتل سریالی برای دهقان ها استفاده می کرد گرسنه نگه داشتن در سرما بود. او برای روزهای زیادی دهقانان را بدون غذا رها می کرد. بعد با شلاق می زد و بعد می کشت.

گیرافتادن قاتل سریالی

مرگ دهقانان نتوانست کاخ پادشاهی روسیه را وادار به تحقیق کند. آنچه آنها را نسبت به مساله حساس کرد و باعث شد مامور ویژه انتخاب کنند سوء قصد به جان یکی از اعضای خاندان سلطنتی روسیه بود. سوء قصد به جان نیکلای تیوتچف که مسئول نقشه برداری از زمین‌های خاندان سلطنتی و تقسم کننده اراضی بود منجر به تحقیق از سوی گارد ویژه شد.

گارد ویژه متوجه شد نیکلای تیوتچف برای مدت طولانی بعد از مرگ شوهر سالتیچیخا با او رابطه عاشقانه داشته است اما بعد تصمیم می گیرد این زن را رها کرده و با زنی به نام پانیوتینا ازدواج کند. سالتیچیخا بعد از شنیدن خبر این خیانت تصمیم می‌گیرد خانه پانیوتینا را آتش بزند. او دهقانانش را صدا می‌زند و از آنها می‌خواهد به روستای این زوج حمله کرده و خانه پانیوتینا را آتش بزنند و آنها را در شب عروسی به قتل برسانند. او تهدید می‌کند اگر این کار را نکنند آنها را خواهد کشت.
دهقانان که از مرگ عزیزانشان به ستوه آمده بودند گزارش این دستور را به تیوتچف می‌دهند و او نیز کاخ پادشاهی را در جریان قرار می دهد. وقتی گارد ویژه تحقیقات را انجام می دهد به راز قتل ها و شکنجه های دیگر نیز پی می برد.

سرنوشت اشراف زاده قاتل چه شد

زمانی که سالتیچیخا مرتکب قتل های زنجیره‌ای شده بود پتر سوم پادشاه بود. بعد از اینکه مشخص شد او به جان یک اشراف زاده دیگر سوء قصد کرده و 136 رعیت را هم شکنجه و کشته است، جلسه ویژه ای در کاخ برگزار شد. آنها باید بین دفاع ازحقوق رعیت و جایگاه اشراف زادگی و سمت سلطنتی سالتیچیخا یکی را انتخاب می کردند چرا که این زن متعلق به یک خانواده اشرافی بسیار معروف و سلطنتی بود. او در بین بزرگان کاخ نیز نفوذ زیادی داشت و در آن سالها پول زیادی به آنها داده بود. همچنین سابقه خانوادگی اش اجازه نمی داد به همین راحتی مجازات شود.
پدر سالتیچیخا و بعد از سالها پسرش از فرمانداران مسکو بودند و در مجلس نمایندگان نیز نفوذ زیادیداشند. بنابراین کاترین دوم تصمیم گرفت تا سالتیچیخا به حبس ابد محکوم شود. همچنین کسانی که از جنایات وی اطلاع داشتند نیز به مجازات شلاق محکوم و به سیبری تبعید شدند.

بیشتر بخوانید: زودیاک، قاتل سریالی دست‌نیافتنی

محاکمه اشراف‌زاده قاتل چطور برگزار شد

وقتی رعیت های قربانی سالتیچیخا سعی می کردند شکایت خود را به کاترین دوم برسانند یا سربه نیست می شدند یا با رشوه هایی که این زن می داد شکایت آنها از دست مقامات خارج می شد تا اینکه دو تن از دهقانان که همسرانشان کشته شده بودند بالاخره موفق شدند شکایتی را به دست کاترین دوم برسانند و همین نیز بهانه ای برای محکومیت این زن سنگ دل شد. البته کاترین دوم نیز از این محکومیت برای محکم کردن جاپای خود استفاده کرد او تازه به سلطنت رسیده بود و نیاز داشت که به مردم نشان دهد تمایل زیادی به از بین بردن سوء استفاده از سوی طبقه اشراف در مسکو دارد و حمایت مردم عادی را به دست اورد.
کمیته دادگستری مسکو برای مشخص شدن ابعاد جنایت سالتیچیخا تحقیقاتی را انجام داد که 6 سال به طول انجامید. تحقیقات توسط استپان ولکوف و دستیار وی ، مشاور دادگاه ، شاهزاده دیمیتری تسسیانوف انجام شد. آنها حساب های سالتیچیخا را تجزیه و تحلیل کردند نشان می داد چطور به مقامات بلندپایه کاخ رشوه پرداخت کرده است. سالتیچیخا پس از بازداشت در طی بازجویی ها ، تهدید به شکنجه شد اما هیچ وقت شکنجه نشد. او به هیچ چیز اعتراف نکرد و بسیار متکبرانه و سرکشانه رفتار کرد.
در نتیجه تحقیقات ، وولکوف به این نتیجه رسید که داریا سالتیکووا معروف به سالتیچیخا در مرگ 38 نفر گناهکار است و در مورد مقصر بودن 26 نفر مظنون باقی ماند.

حکم اشراف زاده جنایتکار

دادگاه سالتیچیخا بیش از 3 سال به طول انجامید  و او در 38 مورد قتل و شکنجه مجرم شناخته شد. با این حال ، سناتورها حکم خاصی را صادر نکردند و بار تصمیم‌گیری را به دوش پادشاه در حال سلطنت، کاترین دوم انداختند.
در طول سپتامبر 1768 ، کاترین دوم این حکم را چندین بار بازنویسی کرد.
در تاریخ 2 اکتبر 1768 ، کاترین دوم فرمانی را به مجلس سنا ارسال کرد. در آن وی با جزئیات کامل هم مجازات اعمال شده بر سالتیکوف و هم روش اجرای آن را شرح داد.
محرومیت از عنوان اشراف مهم‌ترین مجازات سالتیچیخا بود. اشراف زادگی توسط پدر یا شوهر به فرد منتقل می شود. همچنین ذکر اصل نجیب زاده و روابط خانوادگی شخص با نام های خانوادگی نجیب زاده دیگر ممنوع بود.

این زن همچنین محکوم شد به اینکه روی داربست به یک ستون که بالای سرش نوشته شده است “شکنجه گر و قاتل” زنجیر شود.
او همچنین به حبس ابد در یک زندان زیرزمینی بدون نور و ارتباطات انسانی محکوم شد.
علاوه بر این، شاهنشاه ، با فرمان خود در 2 اکتبر 1768 ، تصمیم گرفت که تمام دارایی مادر این زن را که تا آن زمان در مدیریت فرد دیگری بود، به دو پسرش بازگرداند. همچنین همدستان سالتیچیخا به کار با اعمال شاقه محکوم شدند.

3/5 - (1 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا