پرونده های جناییخبر اصلی

قاتل سریالی زنان کارگر جنسی، در زندان کشته شد

رابرت پیکتون، قاتل زنجیره‌ای کانادایی که قربانیان زن را در جریان جنایتش در نزدیکی ونکوور در اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000 به مزرعه خوک خود برده و کشته بود، در 74 سالگی در زندان درگذشت.

به گزارش سایت جنایی به نقل از آسوشیتدپرس، سرویس اصلاح و تربیت کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد پیکتون، یکی از زندانیان مؤسسه پورت کارتیر در استان کبک، از سوی زندانی دیگری مورد حمله قرار گرفت و مجروح شد. او در نهایت به دلیل عمق جراحات در بیمارستان جان باخت. او یکی از بدنام‌ترین قاتل‌های زنجیره‌ای کانادا بود که توسط یک زندانی 51 ساله کشته شد.

رابرت ویلی پیکتون در سال 2007 پس از متهم شدن به قتل 26 زن، در 6 فقره قتل درجه دوم مجرم شناخته و در سال 2007 به حبس ابد با حداکثر دوره عدم صلاحیت آزادی مشروط 25 سال محکوم شد.

پلیس کانادا بیش از 22 سال پیش جستجو در مزرعه پیکتون در حومه پورت کوکیتلام ونکوور را آغاز کرد تا به سرنخ‌هایی در مورد ناپدید شدن ده‌ها زن کارگر جنسی و معتاد دست یابد. در نهایت بقایای دی‌ان‌ای 33 زن در مزرعه این مرد پیدا شد. وس از آن پیکتون یک بار به یک افسر پلیس مخفی با فخرفروشی گفت در مجموع 49 زن را کشته است.

در پی دستگیری این قاتل سریالی مقامات بهداشتی به همسایگانی که ممکن بود گوشت خوک را از مزرعه او خریداری کرده باشند، هشدار جدی داد زیرا نگران بودند که گوشت حاوی بقایای انسان باشد.

در نهایت پیکتون پای نیز محاکمه رفت. یکی از شاهدان این پرونده در جریان محاکمه پیکتون گفت این مرد قربانیان خود را خفه می‌کرد و بقایای آنها را به خوک‌هایش می‌داد تا بخورند.

در حالی که مدارک زیادی علیه این قاتل زنجیره‌ای وجود داشت در نهایت قاضی او را فقط در قتل 6 زن مجرم شناخت و این مرد مخوف بعد از آن در زندان به سر می‌برد تا اینکه در یک درگیری به قتل رسید.

خواهر یکی از قربانیان پیکتون درباره کشته شدن او گفت: «این خبر برای همه خانواده‌ها شفا می‌آورد. بالاخره من واقعاً می‌توانم حرکت کنم، خودم را درمان کنم و شوک ناشی از قتل خواهرم را پشت سر بگذارم.»

سرویس اصلاح و تربیت کانادا اعلام کرد که در حال انجام تحقیقات در مورد حمله به پیکتون است.

4/5 - (1 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا