خیریهخبر اصلی

مادر مقتول به احترام ایام فاطمیه طناب دار را از گردن قاتل پسرش باز کرد

مردی محکوم به مرگ که گمان می‌کرد سحرگاه امروز آخرین روزی است که زنده خواهد بود، از ولی دم به احترام ایام فاطمیه مهلت گرفت و به سلولش بازگشت تا امید به زندگی در دلش جوانه بزند.

به گزارش سایت جنایی،‌ این مرد که امروز برای اجرای حکم قصاص در زندان قزل‌حصار کرج پای چوبه دار رفت، 14 سال قبل در درگیری با همدستی چهار نفر از دوستانش پسر دیگری را در شهرستان شهریار به قتل رساند.

شروع ماجرا

روز یازدهم فروردین سال 88 بود که به ماموران پلیس شهرستان شهریار خبر رسید پسر جوانی به خاطر جراحتی که در درگیری به او وارد شده، در بیمارستان جان خود را از دست داده است.

با اعلام این خبر ماموران راهی بیمارستان شدند و دریافتند مقتول عصر روز قبل در پاساژی در مرکز شهر با چند پسر جوان درگیر و به شدت زخمی شد و یک روز پس از انتقال به بیمارستان به دلیل اصابت ضربات فوت کرد.

بررسی ها نشان داد مقتول داخل پاساژ جلو مغازه موبایل فروشی ایستاده بود که پسر جوانی به همراه 4 نفر دیگر با چوب و چماق به او حمله کردند و او را به شدت کتک زدند و  بعد با خودرو پرایدی از محل فرار کردند.

با بدست آمدن این نتایج متهمان تحت تعقیب قرار گرفتند و چند ماه بعد یکی یکی به دام افتادند. متهمان در بازجویی ها به جرم خود اقرار کردند و مدعی شدند به خاطر اختلاف قبلی که عامل اصلی ماجرا با مقتول داشت، او را به شدت کتک زدند اما قصد کشتن وی را نداشتند. در ادامه تحقیقات مشخص شد ضربات کشنده از سوی عامل اصلی و دو نفر از  دوستانش که در این ماجرا همدستش بودند به مقتول وارد شده است.

بخشش قاتل

مادر مقتول در جریان رسیدگی به این پرونده و مجاکمه متهمان، اولیای دم برای قاتلان درخواست قصاص کرد و متهم اصلی پرونده و دو نفر از دوستانش که ضربات کشنده را زده بودند، به قصاص محکوم شدند.

به این ترتیب پرونده آنها برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی فرستاده شد . همزمان با انجام تشریفات اجرای حکم قصاص تنها ولی دم که مادر مقتول بود دو نفر از متهمان را بخشید اما اصرار به اجرای حکم قصاص آخرین متهم داشت زیرا او را متهم اصلی می دانست.

با این وجود تیم صلح و سازش دادسرای امور جنایی جلسات متعددی را برای جلب رضایت ولی دم برگزار کردند اما هیچ کدام از جلسات نتیجه ای نداد و در نهایت سحرگاه امروز متهم پای چوبه دار حاضر شد.  در حالی که طناب دار به گردنش انداخته شده بود و فکر می‌کرد که آخرین لحظات عمر خود را پشت سر می‌گذارد، اعضای تیم صلح و سازش از مادر مقتول درخواست کردند قاتل پسرش را ببخشد. از سوی دیگر قاتل هم با گریه و التماس از ولی دم خواست به او زندگی دوباره ببخشد.

مادر مقتول وقتی با این صحنه روبرو شد طناب دار را از گردن متهم برداشت و اعلام کرد به احترام ایام فاطمیه به متهم مهلت می دهد تا در فرصت بعدی درباره اجرای حکم تصمیم گیری کند. به این ترتیب این محکوم به قصاص از چوبه دار فاصله گرفت و به سلولش بازگشت تا تلاش برای جلب رضایت ولی دم ادامه یابد .

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا