اخبار روز

مغز متفکر سرقت‌های سریالی دلار به تله افتاد

اعضای باند خشن در نقش خریدار دلار از طعمه‌های خود زورگیری می‌کردند.

باند خشنی که با نقشه قبلی طعمه‌های خود را سر قرار می‌کشاند و دلارهای آنها را سرقت می‌کرد، متلاشی شد.

به گزارش سایت جنایی، اعضای این باند هفت نفر هستند و اولین نفری که دستگیر شد سرکرده گروه بود. دستگیری این افراد از اواخر زمستان گذشته در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار داشت و در حال حاضر چهار نفر از آنها همچنان فراری هستند و تحقیقات برای دستگیری آنها ادامه دارد.

اواخر زمستان گذشته چند شکایت مشابه در مورد سرقت دلار به ماموران پایگاه چهار پلیس آگاهی تهران رسید. ماموران نیز پس از ثبت شکایت و اظهارات اولیه شاکیان، پرونده را برای کسب تکلیف و مشخص شدن روند تحقیقات به دادسرای ویژه سرقت تهران فرستادند. سپس بازپرس سلطانی‌منفرد دستورات لازم را به کارآگاهان داد. این در حالی بود که در بررسی دقیق‌تر از اظهارات شاکیان سرنخ‌هایی به دست آمد و مشخص شد همه آنها با شیوه مشابهی مورد سرقت قرار گرفته‌اند.

ماموران پی بردند همه مالباختگان عضو یک کانال تلگرامی بودند که در آن دلار خرید و فروش و اطلاعاتی در مورد قیمت روز و پیش بینی شرایط آینده ارز‌های مختلف به‌ویژه دلار در آن به اعضای کانال داده می‌شد.

شاکیان در اظهاراتی گفتند گاهی اتفاق می‌افتاد که گردانندگان کانال هشدار ریزش قیمت را می‌دادند و در عین حال پیشنهاد‌های مختلفی از سوی خریداران در آنجا مطرح می‌شد. همه شاکیان  در پی پیش بینی افت قیمت دلار تصمیم به فروش  گرفته بودند. بنابراین به صورت جداگانه با خریداران دلار قرار گذاشتند اما وقتی به محل قرار رفتند افرادی که صورت خود را پوشانده بودند به آنها حمله کردند و دلارهای همراهشان را مورد سرقت قرار دادند.

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد  در همه سرقت‌ها سارقان سه یا چهار نفر بودهند و علاوه بر اینکه صورت خود را با ماسک پوشانده بودند از چاقو، قمه و شوکر استفاده کرده‌اند و هر کدام از مالباختگان که در برابرشان مقاومت کرده، هدف ضربه قمه قرار گرفته است. به این ترتیب ارتباط بین گردانندگان کانال و سارقان زورگیر به عنوان یکی از قوی‌ترین فرضیه‌ها مطرح شد. این در حالی بود که شناسایی سارقان مهاجم با توجه به اینکه صورت خود را پوشانده بودند با بن بست روبرو شد. بنابراین تحقیقات برای شناسایی مدیر و گردانندگان کانال متمرکز و در بررسی‌های دقیق‌تر مشخص شد مدیران کانال در داخل کشور هستند. در نهایت مدیر کانال که مهندس کامپیوتر است شناسایی و دستگیر شد و در بررسی‌های پلیس و تحقیقات‌دقیق‌تر مشخص شد او قطعا در عملیات فریب و سرقت همرا با آزار مالباختگان نقش مهمی دشته است.

پس از آن بود که متهم 28 ساله مجبور به اعتراف شد و گفت:‌ اول این کانال را با انگیزه فریب خریداران و فروشندگان دلار ساختم، اما بعد از مدتی که با دوستانم برنامه‌های مختلفی برای خرید زیر قیمت دلار را انجام دادیم به ذهنمان رسید که با اجیر کردن چند مجرم سابقه دار بدون پرداخت پول دلار‌ها را از چنگ مالکانشان در بیاوریم. برای همین با آنها قرار می‌گذاشتیم و هر بار چند نفر از افرادی که سهمی از زورگیری‌ها داشتند را به محل قرار می‌فرستادیم .

با این اعترافات سرکرده این باند که در حال حاضر در بازداشت است دو نفر دیگر از همدستانش دستگیر شدند اما هنوز چهار نفر از اعضای این باند مجرمانه فراری هستند و تحقیقات برای این مجرمان که هویتشان برای پلیس و بازپرس فاش شده است ادامه دارد.

سر کرده این باند همچنین گفت: در نوسانات بازار ارز با کانالی که تشکیل دادیم کسانی که خرید و فروش می‌کردند و قیمت روز برایشان مهم بود یکسری پیشنهادات وسوسه انگیز مطرح می‌کردیم و وقتی دلار پایین می‌آمد آنها نظر ما را به عنوان کارشناس می‌پذیرفتند بعد قرار هم که سارقان حرفه‌ای که استخدام کردم بودم هر دفعه در تیم‌های مختلف سراغ مالباختگان فریب خورده می‌رفتند. من 28 ساله و مجرد هستم، پولهایی را هم که از این را بدست آوردم صرف سفر خارجی، خرید لباس، مارک دار و ماشین کرده‌ام.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا