سبک زندگی

افطاری چی بپزیم؟

هم‌زمانی ماه رمضان و عید نوروز شرایط ویژه را برای افطار به وجود آورده‌است. آماده کردن افطاری درخانه‌هایی که روزه‌دار دارند حتما باید به شیوه‌ای باشد که کمترین آسیب را به بدن شما وارد کند.

مهمترین نکته‌ای که ماه رمضان امسال وجود دارد این است که بیشتر آن در تعطیلات نوروز است و شما می‌توانید بیشتر استراحت کنید و لازم نیست سختی بیداری در تمام مدت روزه‌داری را داشته باشید. اما اینکه چطور روزه خود را باز کنید مساله مهمی است

سوپ سبک

تهیه یک سوپ سبک برای باز کردن روزه خیلی مهم است. سوپ رشته یک سوپ بسیار سبک است که از سبزیجات می‌توان آن را تهیه کرد و خیلی زود هم آماده  می‌شود. پیشنهاد می‌شود به جای استفاده از مرغ در سوپ رشته از آب مرغ استفاده کنید تا معده شما کم ‌کم برای پذیرش غذا آماده شود.

red barley soup

حریره بادام

حریره بادام نیز یک دسر بسیار سبک و راحت است. شما می‌توانید از بادام رنده شده و مقداری شیر و عسل برای تهیه حریره بادام استفاده کنید. این دسر برای شروع خوردن غذا بسیار خوب است.

شیر برنج

تهیه شیربرنج هم بسیار آسان است توجه داشته باشید با یک پیمانه برنج و کمی شیر می‌توانید این غذای سبک را درست کنید با عسل یا مربا می‌توانید این غذا را شیرین کرده و استفاده کنید

فرنی سبک

تهیه فرنی نیز کار آسانی است فرنی را می‌توانید با آرد برنج تهیه کنید. شیرین کردن فرنی با شیره انگور یا گلابی بسیار این غذا را جذاب می‌کند.

حلوا

حلوا هم یک دسر مقوی است که باید توجه داشته باشید که استفاده زیاد از حلوا می‌تواند باعث درد در معده شما شود.

meat cutlet

کوکو، کتلت

کوکو سبزی و کوفته هم می‌تواند از جمله غذاهایی باشد که برای افطار بسیار خوب و مناسب است.

به مرور طرز تهیه هرکدام از این مواد غذایی را آموزش خواهیم داد.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا