گوناگون

اقداماتی که بعد از سرقت گوشی تلفن همراه باید انجام دهید

مهمترین اقداماتی که حین و بعد از سرقت گوشی تلفن همراه باید انجام دهید را اینجا بخوانید

سرقت گوشی همراه این روزها یکی از دغدغه های شهروندان است. اگر گوشی موبایلتان سرقت شده است اقدامات فوری را همان ابتدا انجام دهید.
در برابر سارق مقاومت نکنید.

به گزارش سایت جنایی ، گران شدن گوشی تلفن باعث شده تا میزان سرقت آن را هم زیاد شود. سارقان زمانی که برای سرقت اقدام می کنند معمولا قبل از ارتکاب جرم مواد یا مشروب مصرف می کنند تا جسارت ارتکاب جرم را داشته باشند. از طرفی معمولا آنها چاقو ، قمه یا جسمی دارند که در صورت مقاومت ممکن است به شما آسیب برسانند بنابراین وقتی سارقی به سمت تلفن همراه شما حمله می کند بهترین اقدام این است که در برابر او مقاومت نکنید تا در معرض خطر جانی و جسمی قرار نگیرید.

5900629 389

سیم کارت را بسوزانید

بخش عمده ای از اطلاعات شما روی سیم کارت ذخیره می شود در دسترس بودن سیم کارت بعد از سوزانده شدن می تواند باعث شود فرد سارق از اطلاعات سوء استفاده کرده یا به نام شما از یکی از آشنایانتان پول بگیرد یا اقداما مشابه انجام دهد. ضمن اینکه اطلاعات می تواند دست آویزی برای اخاذری از شما شود. در برخی موارد دیده شده حتی از سیم کارت سرقتی برای قرارهای مجرمانه مانند حمل مواد مخدر نیز استفاده می شود.

اطلاعات دستگاه را بلافاصله به پلیس بدهید

اطلاعات دستگاهی که سرقت شده را در اختیار پلیس قرار دهید. اگر اسناد یا عکس هایی دارید که ممکن است برای شما با اهمیت باشد بهتر است درباره آن با پلیس صحبت کنید تا مدارک شما مورد سوء استفاده قرار نگیرد. همچنین اطلاعات گوشی از جمله مدل آن روی جعبه گوشی درج شده است باید حتما در شکایت خود آن را ذکر کنید.

در محل حادثه با پلیس 110 تماس بگیرید و گزارش را ثبت کنید

بلافاصله در محل حادثه موضوع را به پلیس گزارش بدهید، اگر شاهدی دارید استشهادیه تهیه کنید. اگر کیف یا لباس شما پاره شده یا مورد خشونت از سوی سارقان قرار گرفتید موضوع را در همان محل به پلیس گزارش کنید تا صورت جلسه شود.

به نزدیکترین دادسرا بروید و پرونده را تکمیل کنید

 

حتما پرونده را تکمیل و شکایت را پیگیری کنید اگر مشخصاتی از فرد سارق دارید به پلیس گزارش کنید. مثلا اگر نشانی در بدن او دیده اید یا مساله ای در او توجه شما را جلب کرده به پلیس گزارش کنید چون در کشف سرقت بسیار موثر است.

اپلیکیشن های ردیاب را نصب کنید

 

بعضی اپلیکیشن های ردیاب وجود دارد که می تواند در ردیابی گوشی شما کمک کننده باشد می توانید آن اپلیکیشن ها را فعال کنید. روشن بودن لوکیشن هم در این زمینه می تواند کمک کننده باشد تا زمانی که گوشی خاموش نشده ردیابی آن امکان پذیر است.

دوربین های مداربسته محل حادثه را چک کنید

یکی از بهترین راهها برای دستگیری عامل سرقت بررسی دوربین های محل حادثه است معمولا در سطح شهر یا ساختمان های محل حادثه دوربین هایی نصب شده است با بررسی دوربین ها می توانید ردی از سارق پیدا کنید. ممکن است برخی از ساختمان های شخصی با شما همکاری نکنند در این صورت اینکار با دستور قضایی ممکن است.

نکته

ممکن است پیدا کردن گوشی کار زمانبری باشد چون معمولا سارقان با قاپیدن یک یا دو گوشی دستیگر نمی شوند و حجم قابل توجهی گوشی سرقت می کنند و در ردیابی ها بازداشت می شوند اما توجه داشته باشید اولین نشانه یا تماسی که داشتید را به پلیس گزارش بدهید.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا