گوناگون

عرق بیدمشک برای چی خوب است

همه خواص و مضرات عرق بیدمشک را اینجا بخوانید.

عرق بیدمشک که دلیل طبیعت سردی که دارد و عطر دل انگیزش یک نوشیدنی عالی در تابستان است. عرق بیدمشک خواص بسیار خوبی دارد که از جمله آن می‌توان به ضد گرمازدگی ، تنظیم قند خون، تقویت اعصاب و قلب و … اشاره کرد.

خواص عرق بیدمشک

عرق بیدمشک می‌تواند قند خون را پایین بیاورد. البته بهتر است عرق بیدمشک را بدون هیچ گونه شکر و یا شیرین کننده استفاده کنید و از نوشیدن شربت عرق بیدمشک خودداری کنید.همچنین خواص بیدمشک برای قلب معروف و مشهور است. در بیدمشک ترکیباتی مانند تانن و سالیسین وجود دارد که به تقویت قلب و بهبود آن کمک می‌کنند. در صورتی که عرق بیدمشک را با آب مخلوط کنید و به صورت روزانه بنوشید، به رفع خستگی و تقویت اعصاب کمک می‌کند. اگر مشکل قند خون ندارید، می‌توانید از شربت بیدمشک شیرین شده استفاده کنید. از دیرباز از عرق بیدمشک و یا جوشانده آن برای پایین آوردن دمای بدن و تب استفاده می‌شده است. برای پایین آوردن تب پوست بیدمشک را به مدت ۸ ساعت خیس می‌کردند و سپس آن را صاف می‌کردند و روزی سه بار از آن می‌نوشیدند. در زمان یونان باستان نیز این خاصیت مورد توجه فیلسوف بقراط قرار گرفته بود. در ضمن بیدمشک قادر است عفونتهایی که در اثر سرماخوردگی و گلو درد به وجود آمده‌اند را برطرف کند.

عرق بیدمشک و پوست

یکی از خواص عرق بیدمشک تقویت پوست است. عرق بیدمشک را با پنبه روی صورت بمالید و آرام آرام پوست را ورزش بدهید تا کاملا عرق بیدمشک به خورد پوست برود بعد نزدیک به 2 ساعت صبر کنید و سپس صورت را به آرامی بشویید. هفته ای دوبار اینکار را بکنید تا پوستی کاملا شفاف داشته باشد. همچنین از روغن گیاه بیدمشک هم برای پاک کردن آرایش می‌توانید استفاده کنید. یک پاک کننده بسیار قوی و خوب است.

عرق بیدمشک و کبد

عرق بیدمشک برای سم زدایی از کبد بسیار عالی است. عرق بیدمشک را به مدت 15 روز بنوشید و سلامت کبد را تنظیم کنید. اگر می‌خواهید بدن شما از سم دوبار باشد می‌توانید عرق بیدمشک را هر هفته یک لیوان میل کنید.

عرق بیدمشک و لاغری

قبل از هر چیزی باید بگوییم که کاهش وزن و لاغری فرایندی طولانی است و صرفاً با مصرف دم‌نوش و عرقیات گیاهی نمی‌توان لاغر شد، پس فریب تبلیغات را نخورید، اما باید بگوییم که مصرف این گیاه برای لاغری مناسب نیست، چراکه عرق بیدمشک اشتها را بیشتر می‌کند و برای افرادی که قصد لاغری دارند توصیه نمی‌شود.

3604751

عرق بیدمشک درمان پرفشاری خون

وجود پتاسیم در این گیاه باعث تنظیم فشار خون می‌شود. بنابراین، طب سنتی به بیمارانی که فشار بالایی دارند مصرف عرق این گیاه را توصیه می‌کند. به‌ علاوه اینکه مصرف عرق بیدمشک می‌تواند از ابتلا به فشار خون در سنین بالا هم پیشگیری کند.

درمان کم خونی با عرق بیدمشک

بیدمشک سرشار از آهن و اسید فولیک است به ‌همین خاطر مصرف متعادل این گیاه به شکل دم‌نوش یا عرق می‌تواند میزان آهن و اسید فولیک مورد نیاز بدن را تأمین کرده و از بیماری کم‌خونی پیشگیری می‌کند. به ‌علاوه اینکه طب سنتی برای درمان کم‌خونی هم مصرف عرق بیدمشک را توصیه می‌کند.
البته این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که بیدمشک ملین قوی است و زیاده‌روی در مصرف آن ممکن است باعث اسهال و دفع بیشتر آهن از بدن شود.

مضرات عرق بیدمشک

زیاده روی در مصرف عرق بیدمشک می‌تواند باعث اسهال و دفع زیاد آب شود ، بنابراین در مصرف آن دقت کنید. همچنین عرق بیدمشک حتما باید در روز مورد استفاده قرار گیرد و در شب باعث بدخوابی خواهد شد.

بیدمشک را چطور مصرف کنیم

بیدمشک را بیشتر به صورت عرق مورد استفاده قرار می‌دهند. بیدمشک و عسل یک نوشیدنی بسیار عالی برای فصل تابستان است و از گرمازدگی هم جلوگیری می‌کند. البته باید بدانید بیدمشک به صورت دم کرده هم مورد استفاده قرار می‌گیرد اما طعم چندان جالبی ندارد.
از عرق بیدمشک در انواع شرب هم می‌توانید استفاده کنید.

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا