گوناگونخبر اصلی

ماده مخدر کمیکال چیست و چه عوارضی دارد

ماده مخدر کمیکال عوارض وحشتناک و جبران ناپذیری دارد. اینجا را بخوانید.

ماده مخدر کمیکال یک نوع ماده مخدر صنعتی است که از گیاه مریم گلی به دست می آید.

به گزارش سایت جنایی ، ماده مخدر کمیکال را برادر ماریجوانا می نامند چرا که ترکیبات آن بسیار نزدیک به ماریجوانا است.
کمیکال با نامهای دیگری چون نعناع جادویی، مریم گلی، گیاه چوپان، برگ نبوت، سالی دی، ماریا پاستورا، سالویا در بین مصرف‌کنندگان آن شناخته می‌شود.

ماده مخدر کمیکال در سال 1388 وارد ایران شد. از همان زمان تبلیغات گسترده ای را صرف این کردند که بگویند کمیکال اعتیادآور نیست اما متاسفانه این ماده مخدر نیز مانند سایر مواد چون قات و زامبی به شدت اعتیاد آور است.
بر اساس گفته متخصصان هیچ مواد مخدری در جهان نیست که اعتیادآور نباشد. علت پرسود بودن تجارت مواد مخدر نیز مصرف زیاد براثر اعتیاد است.

کمیکال

ماده مخدر کمیکال از چه چیزهایی تشکیل شده است

ماده‌ای به نام THC در شاهدانه و ماریجوانا وجود دارد که باعث ایجاد حالات روانی در فرد مصرف کننده می‌شود که دوز این ماده در نوع صنعتی آن بسیار بیشتر از طبیعی است.
متاسفانه مصرف کمیکال در بین جوانان و نوجوانان بین 18 تا 25 سال شیوع بیشتری دارد و این افراد به دلایل و بهانه‌های مختلف مانند کنجکاوی، تاثیرات معنوی و داشتن خلق بهتر اقدام به مصرف آن می‌کنند. حالا دیگر میداند که کیمیکال چیست.

ماده مخدر کمیکال چطور مصرف می شود

ماده مخدر کمیکال به صورت اسپری یا سیگار توسط جوانان و دیگر افراد مصرف می‌شود. بسیاری با خیال این که مصرف مواد کمیکال عوارضی ندارد به راحتی این ماده روان گردان را مصرف می‌کنند در صورتی که این تصور کاملا غلط است. این افراد معمولا در جشن‌ها و مهمانی‌ها اقدام به مصرف این ماده می‌کنند و در اثر مصرف آن حالاتی مانند سرخوشی و احساس توانمندی را تجربه می‌کنند.

عوارض مصرف کمیکال چیست

سرگیجه، حالت تهوع، توهم دیداری و شنیداری، سفر در مکان و زمان، احساس سرخوشی، افزایش فشار خون و فرورفتن در کمای کوتاه‌مدت، خنده‌های زیاد، زندگی را آرام دیدن، شل شدن بافت اعضای بدن، خواب‌های کوتاه و بریده بریده، نداشتن تعادل در صحبت و رفتار فیزیکی و صحبت‌های نابجا از عوارض کوتاه مدت مصرف ماده مخدر کمیکال است.
کاهش قدرت حافظه، اختلال در به خاطر آوردن خاطرات و وقایع، کاهش قدرت عکس‌العمل افراد، اختلالات روانی، انزوا، نداشتن مسئولیت‌پذیری و کاهش روابط اجتماعی از عوارض بلند مدت کمیکال است.

کانابینوئیدهای طبیعی و سنتی خطری مثل بیش‌مصرفی و مرگ ندارند ولی نوع صنعتی و دست‌ساز آن‌ها مثل کمیکال به دلیل دوز بالا می‌تواند ریسک اوردوز و مرگ را بالا ببرد همچنین مصرف طولانی مدت این ماده باعث ایجاد تغییراتی در DNA می‌شود و مردان در صورت مصرف طولانی مدت دیگر قادر به فرزندآوری نیستند.

ماده مخدر کمیکال

عوارض بلند مدت ماده مخدر کمیکال

کمیکال مانند هر ماده مخدری چند نوع عارضه دارد برخی عوارض آن کوتاه مدت است و برخی بلند مدت عوارض بلند مدت به این ترتیب است
غصه خوردن
تشنج
گریه‌های طولانی‌مدت
افسردگی ناشی از مصرف
گوشه‌گیری
تکرار صحبت‌های عامیانه
کلمات غیرمنطقی
نحوه ترک کمیکال
مراحل ترک ماده مخدر کمیکال
علائم و تأثیرات جسمانی تا ۱۲ روز پس از ترک ادامه دارد، این مرحله به دلیل احتمال بازگشت فرد به سمت مصرف دوباره مواد، سخت‌ترین مرحله ترک می‌باشد. مشکلات و نشانه‌های جسمی در مرحله اول عبارتند از:
عرق زیاد
اختلال در خواب
سرگیجه و سردرد
حالت تهوع و استفراغ
دردهای عضلانی
بی قراری و سردرگمی
سو هاضمه

علائم روحی و روانی تا هفته سوم ادامه دارد، در این مرحله فرد دچار احساسات منفی و بدبینی می‌شود. با بهره‌گیری از رژیم غذایی، حرکات ورزشی، روان‌درمانی، مشاوره، روش‌های افزایش اراده و اعتماد به نفس می‌توان این مرحله را با موفقیت به پایان رساند برخی مشکلات و نشانه‌های روحی و روانی در این مرحله عبارتند از:

ناتوانی در انجام درست امور روزانه
نداشتن تعادل
عدم توانایی در بروز احساسات

وسوسه مصرف دوباره

مرحله سوم آخرین مرحله ترک است در این مرحله، فرد شناخت تازه‌ای از خود پیدا می‌کند، او باید روند ترک را ادامه داده و از مشاوران درمانگر نیز کمک بگیرد، افراد بعد از این دوره به جامعه بازگردانده می‌شوند، در مساله اعتیاد آنچه در مصرف همه مواد مشترک است انزوای فرد معتاد است. فرد معتاد به دلیل وضعیت ظاهری و روانی که پیدا می کند از جامعه منفک می شود. بازگشت فرد معتاد به جامعه و آماده شدن او برای بازگشت به جامعه مرحله بسیار مهمی است. برای پایین آوردن ریسک بازگشت فرد معتاد به سوی مواد مخدر ادامه جلسات مشاوره به صورت مداوم یکی از ضروریات است. بنابراین اگر فرد معتادی در خانواده دارید حتما به این مساله توجه کنید.

 

4.3/5 - (3 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا