گوناگون

کلاهبرداری با ادعای واریز مرحله دوم سود سهام عدالت

رئیس پلیس فتا استان زنجان در خصوص سوء‌استفاده و کلاهبرداری از شهروندان در پوشش واریز سود سهام عدالت به شهروندان هشدار داد.

به گزارش سایت جنایی، سرهنگ سید احمد موسوی در تشریح این خبر اظهار داشت: اخیرا پیام‌هایی مبنی بر واریز سود سهام عدالت توسط کلاهبرداران سایبری در حال ارسال به شهروندان است که از سوی مراجع رسمی کشور تایید نشده است.

وی با بیان اینکه براساس اخبار منتشر شده مرحله دوم سود سهام عدالت در اواخر اسفندماه به حساب دارندگان سهام عدالت واریز خواهد شد، افزود: مجرمان سایبری از این فرصت استفاده کرده و با ارسال پیامک‌ یا پیام‌هایی از طریق شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت شهروندان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و از آنها کلاهبرداری می‌کنند.

این مسئول انتظامی گفت: شهروندان به این نکته توجه کنند که برای دریافت سود سهام عدالت نیاز به هیچ گونه پرداخت وجهی نیست و این سود با توجه به اعلام مراجع رسمی در زمان مقرر به حساب‌هایی که قبلا توسط سهامداران اعلام شده واریز خواهد شد.

وی تاکید کرد: کاربران از بازکردن لینک‌هایی با مضامین دریافت سود سهام عدالت که از طریق شبکه‌های اجتماعی و منابع نامعتبر ارسال می‌شود خودداری کنند و اخبار موثق را تنها از طریق جراید و رسانه‌های معتبر پیگیری کنند.

این مسئول انتظامی افزود: برای پیگیری موارد مربوط به سهام عدالت خود به سامانه الکترونیکی سهام عدالت به آدرس https:‎//samanese.ir و یا به سامانه جامع اطلاعات مشتریان به آدرس https:‎//www.sejam.ir مراجعه کنند.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا