گوناگون

گسترش سرطان در زیر 50 ساله‌ها

یک مطالعه جدید به شکل دور از انتظاری نشان داد که اکثر فاکتورهای خطر اصلی شایع‌ترین انواع سرطان در میان افراد زیر 50 سال، غالبا به رژیم غذایی مربوط می‌شوند.

این پژوهش توسط یک تیم بین‌المللی از محققان مراکزی از جمله دانشگاه «ژجیانگ» در چین، دانشگاه «ادینبورگ» و دانشگاه «هاروارد» انجام شده است، نشان داد که رژیم‌های غذایی سرشار از گوشت قرمز، نمک و الکل  منجر به جهش جهانی موارد ابتلا به سرطان شده است.

براساس همین پژوهش، عادات ناسالم، از جمله همچنین کم تحرکی و اضافه وزن، نخوردن میوه و سبزیجات کافی و کشیدن سیگار، از عوامل اصلی شایع‌ترین انواع سرطان‌های زودرس هستند.
محققان به این نتیجه رسیدند که تشویق سبک زندگی سالم، شامل افزایش سطح فعالیت، می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را در افراد زیر 50 سال کاهش دهد.

سایت «تایمز» به نقل از این پژوهشگران نوشت که کم تحرکی، اضافه‌وزن و قند خون بالا نیز از «عوامل کمک‌کننده» ابتلا به سرطان هستند. نشان داد که اکثر فاکتورهای خطر اصلی شایع‌ترین أنواع سرطان در میان افراد زیر 50 سال، غالبا به رژیم غذایی مربوط می‌شوند.

این پژوهش که توسط یک تیم بین‌المللی از محققان مراکزی از جمله دانشگاه «ژجیانگ» در چین، دانشگاه «ادینبورگ» و دانشگاه «هاروارد» انجام شد، نشان داد که رژیم‌های غذایی سرشار از «گوشت قرمز، نمک» و الکل منجر به جهش جهانی موارد ابتلا به سرطان شده است.

بر اساس همین پژوهش، عادات ناسالم، از جمله نخوردن میوه و سبزیجات کافی و کشیدن سیگار، از عوامل اصلی شایع‌ترین انواع سرطان‌های زودرس هستند.

کم‌تحرکی و اضافه وزن

محققان به این نتیجه رسیدند که تشویق سبک زندگی سالم، شامل افزایش سطح فعالیت، می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را در افراد زیر 50 سال کاهش دهد.

سایت «تایمز» به نقل از این پژوهشگران نوشت که کم تحرکی، اضافه‌وزن و قند خون بالا نیز از «عوامل کمک‌کننده» ابتلا به سرطان هستند.

4.4/5 - (9 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا