گوناگون

رابطه جنسی صحیح با همسر چگونه است

رابطه جنسی صحیح بین زن و شوهر سلامت روان آنها را تامین می‌کند؛ اما اصول این نوع رابطه چگونه است؟

یکی از بزرگترین مشکلاتی که زوج ها با آن مواجه هستند رابطه جنسی صحیح  است. عدم برقراری رابطه جنسی صحیح آمار بالایی از طلاق را به خود اختصاص داده و همیشه یکی از مشکلات جدی زوج هایی بوده که قصد جدایی دارند.

به گزارش سایت جنایی، شاید قابل باور نباشد اما مهمترین دلیل نارضایتی در رابطه جنسی این است که زوجین شناخت دقیقی از بدن یکدیگر نداشته باشند.

رابطه جنسی در زنان

هرچند در گذشته زنان در برابر لذت هایی از رابطه جنسی سکوت می کردند و گفت و گو درباره آن را زشت می دانستند اما حالا شرایط عوض شده است. دیگر این مردان نیستند که به صورت سنتی حق دارند از رابطه جنسی لذت ببرند بلکه زنان نیز این حق را برای خود قائل هستند که به همان میزان از رابطه جنسی لذت ببرند.

مهمترین کاری که مردان برای رضایت همسرشان در رابطه جنسی انجام دهند این است که آناتومی بدن همسر خود را بشناسند. زنان مانند مردان از رابطه جنسی لذت نمی برند، معاشقه یکی از مهمترین رفتارهایی است که مردان قبل از برقراری رسیدن به اوج لذت باید انجام دهند.
البته باید توجه داشته باشید که سلیقه زنان در رابطه جنسی با هم متفاوت است بهترین کار این است که درباره رابطه جنسی صحبت کرده و به یک تفاهم برسید.
البته باید بدانید ، سیکل قاعدگی یکی از فاکتورهای اصلی تعیین تمایل جنسی زن است. زنان در روزهای مختلف سیکل خود تمایل متفاوتی برای برقراری رابطه جنسی دارند. این میل در طول عمر نیز متفاوت است. به طور معمول زنان در دهه ۳۰ عمر خود تمایل جنسی بیشتری دارند، در حالی که در مردان بیشترین تمایل جنسی در سن ۱۸ تا اواسط دهه ۲۰ دیده می شود.

رابطه جنسی

خشونت جنسی نسبت به همسر مجازات دارد؟

عدم آموزش صحیح رابطه جنسی در دوران بلوغ و نوجوانی یکی از مهمترین دلایلی است که مردان نسبت به همسر خود خشونت جنسی اعمال می کنند. آنها تصور می کنند اگر همسرشان مایل به برقراری رابطه جنسی نیست باید به زور با او رابطه جنسی داشته باشند. اینکار هرچند در قانون ایران جرم انگاری نشده اما به نظر عرف رفتاری غلط و ناپسند است. البته در کشورهای پیشرفته این کار حتی تا مرحله احتساب تجاوز جرم محسوب می شود و زن می تواند از همسر خود شکایت کند. البته اینکه در قانون ایران خشونت جنسی نسبت به همسر جرم انگاری نشده به این معنا نیست که مرد حق دارد همسرش را مجبور به برقراری رابطه جنسی کند یا نسبت به او خشونت جنسی اعمال کند. بلکه عدم تمکین جنسی زن باعث می شود تا به زن نفقه تعلق نگیرد، حتی قانون هم نمی تواند زن را وادار به تمکین کند اگر زن تمایلی به تمکین نداشته باشد و ترک منزل کند،  دادگاه به مرد اجازه می دهد که نفقه پرداخت نکرده و ازدواج مجدد کند.
خشونت جنسی علیه زن در صورتی که با عوارض فیزیکی همراه باشد هم می تواند به زن کمک کند تا از شوهر درخواست جدایی بکند یا حتی از او دیه هم بخواهد.

چرا برخی مردان عشق را با خشونت جنسی اشتباه می گیرند

برخی مردان تصور می کنند اگر شدت عمل بیشتری نسبت به رفتار جنسی نشان دهند در واقع عشق بیشتری را نشان دادند، تحقیقات روانشناسان نشان داده است عمده دلیل این رفتار عدم آگاهی مردان از روحیات زنان است. چون در نظام آموزشی ایران رفتار صحیح جنسی را به دختران و پسران یاد نمی دهند بنابراین رابطه جنسی سالم بین آنها برقرار نمی شود و ممکن است زنان مورد خشونت شدید جنسی قرار بگیرند.

آناتومی مردان را بشناسید

به طور طبیعی مردان نسبت به زنان از تخیل جنسی قوی تری برخوردار هستند و تمایل برقراری رابطه جنسی برای آنها بیشتر است. چرا که برقراری رابطه جنسی برای مردان بیشتر یک لذت فیزیکی همراه با لذت روانی است اما در زنان برعکس است یعنی زنان به لحاظ روحی باید در آرامش باشند و آمادگی فیزیکی در مرحله دوم قرار دارد. اما رضایت جنسی در هردو بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: با قربانی تجاوز چطور رفتار کنیم

خشونت جنسی علیه شوهر

جالب است بدانید که فقط زنان نیستند که ممکن است مورد خشونت جنسی قرار بگیرند. مردان نیز از سوی همسرانشان مورد خشونت جنسی قرار می گیرند اما چون خشونت جنسی علیه مردان به رسمیت شناخته نشده بنابراین مردان در برابر این خشونت سکوت می کنند.
وادار کردن مرد به رابطه جنسی، تحقیر او در برابر رفتارهای جنسی یا تمسخر آلت تناسلی و آسیب زدن به بدن او از مهمترین خشونت های جنسی است که علیه مردان اتفاق می افتد.

چطور یک رابطه جنسی موفق داشته باشید

بررسی های چند انجمن روانشناسی نشان داده است که اگر زن و مرد نسبت به علایق جنسی همدیگر اطلاعات کافی داشته باشند و بتوانند به لحاظ جنسی همدیگر را راضی نگه دارند احتمال طلاق بین آنها تا 80 درصد کاهش می یابد. بنابراین برای داشتن یک زندگی متاهلی بادوام قطعا رابطه جنسی درست که مورد رضایت طرفین باشد یک ضرورت است.

96988

برای اینکه رابطه جنسی موفقی داشته باشید:
همسرتان را با مانکن ها مقایسه نکنید.
قبل از رابطه جنسی از تمایل همسر اطمینان حاصل کنید.
بهداشت را رعایت کنید و به طور کامل خود را تمیز کنید.
رفتارهای جنسی مورد علاقه همسرتان را بشناسید.
از فضای مجازی فاصله بگیرید.
ناراحتی و دلخوری را برطرف کرده و سپس رابطه جنسی برقرار کنید.
به همسرتان اطمینان دهید او را دوست دارید و رابطه جنسی برای عشق بیشتر است.
درباره روابط جنسی تان با فردی بجز متخصص صحبت نکنید.
حریم خصوصی در رابطه جنسی بسیار مهم است از اینکه در مکانی امن رابطه جنسی دارید مطمئن شوید.
تفاوت رابطه جنسی و خشونت جنسی را بدانید و از اینکه همسرتان از رابطه با شما رضایت دارد اطمینان حاصل کنید.
به فانتزی های جنسی هم احترام بگذارید.
اگر در رفتار جنسی توافق ندارید می توانید در هربار رابطه جنسی رفتار مورد نظر طرف مقابل را هم در نظر بگیرید.

3.9/5 - (8 امتیاز)
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا