گوناگون

عرق کاسنی برای چی خوب است ؟

مصرف عرق کاسنی چه خواص و عوارضی می تواند داشته باشد اینجا را بخوانید.

عرق کاسنی تهیه شده از گیاه کاسنی و نوشیدنی با طبع سرد است که می تواند به پاکسازی سموم از بدن بسیار کمک کننده باشد . خواص بسیار زیاد عرق کاسنی باعث شده پزشکان طرفدار طب سنتی مصرف مرتب ان را توصیه کنند.

پیشتر در مطالبی خواص عرق بیدمشک و چای سبز را توضیح داده بودیم و حالا در این مطلب می توانید همه چیز درباره عرق کاسنی را بخوانید.

ارزش غذایی عرق کاسنی

به گزارش سایت جنایی ، عرق کاسنی ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. ویتامین های موجود در عرق کاسنی مقدار زیادی ویتامین k.e.b6.c.A وجود دارد. البته این تنها خواص عرق کاسنی نیست مواد معدنی دیگری چون منگنزف کلسیم، منیزیم، آهنن، اسید فولیک، روی و پتاسیم نیز در عرق کاسنی موجود است.

خواص عرق کاسنی برای مردان

عرق کاسنی برای مردان خواص بسیار بیشتری نسبت به زنان دارد. یکی از این خواص جلوگیری از سکته قلبی است. از آنجایی که احتمال سکته قلبی در مردان بالاست و عرق کاسنی نیز برای جلوگیری از سکته قلبی بسیار موثر است بنابراین مصرف آن برای آقایان بسیار مهم است. همچنین عرق کاسنی باعث کاهش کلسترول بد در خون می شود و رگ ها را نیز تمیز می کند. وجود آنتی اکسیدان ها در عرق کاسنی جلوی آریتمی قلب را می گیرد.

How to Grow Chicory FB
عرق کاسنی و قند خون

عرق کاسنی برای قند خون نیز بسیار مفید است. اگر در مرحله پیش دیابت هستید یا در خانواده سابقه دیابت دارید بهتر است مصرف عرق کاسنی را در دستور غذایی خود قرار دهید. انولین موجود در عرق کاسنی می تواند به تجزیه کربوهیدارت ها کمک کرده و قند خون را کاهش دهد.

حفظ سیستم ایمنی و پاکسازی بدن

از خواص دیگر عرق کاسنی حفظ سیستم ایمنی بدن است. شما می توانید با مصرف عرق کاسنی سموم بدن را دفع کنید. خطر ابتلا به پیری زودرس، تخریب سلول و ابتلا به سرطان با مصرف عرق کاسنی به شدت کاهش پیدا می کند. همچنین عرق کاسنی باعث کاهش التهاب در بدن شده و دردهایی چون آرتروز را کاهش می دهد. عرق کاسنی ادرار آوری زیادی دارد و می تواند باعث از بین رفتن سنگ کلیه شود. عفونت های دستگاه تناسلی را از بین برده و از ابتلای مجدد به آن جلوگیری کند. همچنین فیبر موجود در عرق کاسنی می تواند به روده نیز کمک کند و یبوست را از بین ببرد.

خواص عرق کاسنی برای زنان

یکی از مهم‌ترین فواید عرق کاسنی، بهبود چربی و گرمای کبد است که در طب سنتی نیز به آن اشاره شده و طبع عرق کاسنی را طبع خنک می‌شناسند. بسیاری از خواص عرق کاسنی برای زنان به دلیل فواید آن در بهبود عملکرد کبد است. با بهبود عملکرد کبد که یکی از اعضای مهم در تولید هورمون‌های بدن است، ارتباط عرق کاسنی و قاعدگی اثبات می‌شود. عرق کاسنی می‌تواند به تنظیم هورمون‌ها کمک کند و درنتیجه در تنظیم سیکل‌های ماهانه خانم‌ها اهمیت داشته باشد.

البته تنها عرق کاسنی و قاعدگی با هم در ارتباط نیستند؛ بلکه افرادی که به دلیل گرم شدن کبد چرب، به جوش صورت و آکنه مبتلا شده‌اند، نه‌تنها به کمک طبع خنک عرق کاسنی به کاهش جوش صورت کمک می‌کنند؛ بلکه می‌توانند از خاصیت کاهش التهاب عرق کاسنی برای جوش نیز استفاده کنند. خاصیت عرق کاسنی برای جوش به‌قدری زیاد است که از آن در تهیه ماسک‌های خانگی نیز استفاده می‌کنند.

خواص عرق کاسنی برای پوست

عرق کاسنی شفاف کننده پوست است. اگر از جمله کسانی هستید که زیاد جوش می زنید عرق کاسنی می تواند کبد شما را پاکسازی کرده و در از بین رفتن جوش ها کمک کند. همچنین می توانید عرق کاسنی را روی جوش ها بمالید و آن را ضدعفونی کرده واز بین ببرید.

خواص عرق کاسنی برای لاغری

عرق کاسنی خواص بسیاری برای سلامتی دارد که به آن‌ها اشاره شد؛ ولی جالب است بدانید یکی از فواید عرق کاسنی برای کاهش وزن سریع است. موارد موجود در عرق کاسنی و به‌خصوص الیگوفروکتوزها، به کاهش ترشح هورمون گرلین کمک می‌کند. هورمون گرلین، هورمون مربوط به احساس گرسنگی است که با کاهش آن، فرد احساس سیری و عدم میل به غذا پیدا می‌کند و این موضوع سبب کاهش وزن افراد می‌شود.

مصرف عرق کاسنی در بارداری

مصرف عرق کاسنی در بارداری و شیردهی توصیه نمی شود. چراکه در زمان بارداری ممکن است باعث خونریزی یا سقط جنین شود. توجه داشته باشید در دوران شیردهی هم ممکن است بدن شما نسبت به مصرف عرق کاسنی واکنش نشان دهد.

عوارض جدی مصرف زیاد عرق کاسنی

عرق کاسنی یک ماده بسیار آلرژیک است. اگر به سنگ کیسه صفرا مبتلا هستید عرق کاسنی برای شما ممکن است خطرناک باشد. همچنین اگر به گل مخمدی، یا گل همیشه بهار آلرژی دارید ممکن است به کاسنی هم آلرژی داشته باشید بنابراین در مصرف آن احتیاط کنید.

نکته : آنچه در بخش سلامت سایت جنایی منتشر می شود، صرفا جنبه اطلاع رسانی دارد ، قبل از مصرف هر ماده ای برای درمان حتما با پزشک خود مشورت کنید.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا