گوناگون

عوارض وحشتناک ماده مخدر زامبی یا فلاکا

ماده مخدر زامبی یا فلاکا چه عوارض وحشتناکی دارد

ماده مخدر زامبی کننده یا فلاکا نوعی جدید از مواد مخدر است که فرد بلافاصله بعد از مصرف عوارضی چون پریشانی ، پارانویا و توهمات در فرد ایجاد می کند.

به گزارش سایت جنایی ، افرادی که از مواد مخدر زامبی استفاده می کنند تمرکز خود را از دست می دهند و حالتی چون جنون به آنها دست می دهد. در تبلیغاتی که فروشندگان این مواد می کنند ادعا شده این ماده کشنده نیست و حتی اعتیاد آور هم نیست! در حالیکه هر دو ادعا کاملا غلط است.

ماده مخدر زامبی از چه چیزهایی تشکیل شده است

زامبی یا فلاکا قبلا به عنوان دارو مورد استفاده قرار می گرفت و بر سیستم اعصاب مرکزی تاثیر می گذاشت اما بعد از مدتی وقتی پزشکان به عوارض جدی آن پی بردند استفاده از آن را متوقف کردند.
البته فلاکا در حیوانات هم مورد استفاده قرار می گیرد دامپزشکان برای بیهوش کردن حیوانات از این ماده استفاده می کنند.
بعد از اینکه عوارض داروی روی انسان مشخص شد اینبار فروشندگان مواد مخدر آن را وارد بازار کردند.

ماده مخدر زامبی

عوارض استفاده از ماده مخدر زامبی یا فلاکا

استفاده از زامبی ماننده هر ماده مخدر دیگری عوارض جدی دارد. فردی که زامبی یا فلاکا استفاده می کند دچار
بیش فعالی
هایپرترومی
اضطراب شدید
اختلالات رفتاری
توهم
پارانویا
هذیان گویی
تمرکز بسیار بالا
افزایش انرژی
تعریق بیش از اندازه

تحقیقات نشان داده است این عوارض می تواند بیش از 4 ساعت در بدن انسان بماند.رفتارهایی که فرد معتاد به زامبی از خود نشان می دهد باعث آزار اطرافیان می شود. فروشندگان ماده مخدر زامبی مدعی هستند دانشجویان یا دانش اموزان اگر از این مواد استفاده کنند می توانند تمرکز بالایی برای امتحانات داشته باشند اما این فقط یک تله است که بتوانند فرد را معتاد کنند.نشئگی زامبی شبیه به کوکائین است و جنون آنی و هیجان بالا را در فرد ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: راه‌هایی پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌ اجتماعی

آیا زامبی یا فلاکا اعتیاد آور نیست؟

این یک دروغ بزرگ است که زامبی اعتیاد آور نیست. با یکبار مصرف تغییرات شیمیایی ایجاد شده در مغز باعث تغییر همیشگی در مغز شده و سیستم عصبی بدن را به زامبی وابسته می کند. شدت اعتیادآوری این ماده مخدر آنقدر است که با یکبار مصرف می توان گفت فرد معتاد شده است.

عوارض دراز مدت استفاده از ماده مخدر زامبی

استفاده از زامبی علاوه بر عوارض کوتاه مدت عوارض طولانی مدت هم دارد، بالا رفتن استرس ، رفتارهای تهاجمی و خوشنت آمیز از جمله دیگر مشکلاتی است که در دراز مدت این ماده مخدر می تواند ایجاد کند.

ماده مخدر زامبی

عوارض فیزیکی ماده مخدر زامبی

استفاده از ماده مخدر زامبی عوارض جدی فیزیکی هم دارد
بالا رفتن ضربان قلب
بالا رفتن فشار خون
تهوع و تشنج
افزایش شدید دمای بدن
ایست قلبی
ماده مخدر فلاکا بر سیستم عصبی و مغز فرد مصرف کننده آسیب ایجاد می کند، طبق آمارهای به دست آمده مواردی مانند آسیب رساندن به دیگران،خشونت های شدید، قتل، تجاوز و یا خودکشی بسیار دیده شده است.

ماده مخدر زامبی چطور استفاده می شود

اعتیاد نوجوانان به ماده مخدر زامبی بسیار بیشتر از جوانان است بنابراین خانواده ها در این خصوص باید هوشیار باشند. برای آگاهی بیشتر باید بدانید که ماده مخدر زامبی به روش های زیر مورد استفاده قرار می گیرد :
شیاف کردن
خوردن
حل کردن و نوشیدن
بلعیدن در قالب قرص
دود کردن در سیگارهای الکترونیکی
تزریق کردن
توجه داشته باشید که استفاده از زامبی به هر روشی که باشد بسیار خطرناک است و حتما باید نسبت به مصرف اطرافیان از این ماده حساس باشید.

چرا به ماده مخدر فلاکا زامبی گفته می شود

ماده مخدر فلاکا به دلیل عوارضی که دارد زامبی نامیده می شود. هیجان بسیار بالا، شوق زیاد برای آسیب رساندن به دیگران، خشونت عریان و بسیار زیاد از جمله دلایلی است که نام فلاکا به زامبی تغییر یافته است.
حتی در مواردی گزارش شده است افرادی که ماده مخدر زامبی مصرف کرده اند مرتکب قتل شده و خون نوشیده اند. آنها بعد از اینکه اثر ماده در بدنشان از بین رفته است گفته اند هیچ چیز از کاری که کرده اند به یاد ندارند.
ماده مخدر زامبی در واقع خطرناکترین و آسیب رسان ترین ماده مخدر در دنیا شناخته شده است.

ماده مخدر زامبی چطور ساخته می شود

زامبی یک ماده صنعتی است که در آشپزخانه های تولید مواد ساخته می شود.
به‌عنوان یک محرک آمفتامین در نوع کاتینون است و با نام آلفا پی وی پی در آزمایشگاه‌ ها شناخته می‌شود. یک کارشناس مواد مخدر در مورد فلاکا و عملکرد هولناک آن چنین می‌گوید: «در واقع فلاکا شروع به شکل دهی شیمی مغز می‌کند.

1/5 - (1 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا