گوناگون

وسایل ضروری سفر چیست و با خودمان چی ببریم؟

وسایل ضروری سفر چه چیزهایی هستند و برای مسافرت ایمن چه چیزهایی را باید همراه خود ببریم؟

وسایل ضروری سفر که به حفظ ایمنی ما کمک می‌کند و باعث می‌شود احتمال آسیب و خطر بسیار کاهش یابد توسط جمعیت هلال احمر معرفی شده است و اگر قصد سفر دارید این ابزار و وسایل را حتما با خود ببرید.

جعبه کمک های اولیه از وسایل ضروری سفر

جعبه کمک‌های اولیه؛ از وسایل ضروری سفر

جعبه کمک‌های اولیه باید در هر خانه، هر خودرو و هر مکانی وجود داشته باشد؛ حادثه خبر نمی‌دهد و در صورت بروز یک مشکل، بانداژ، قرص و حتی قیچی که درون جعبه است، می‌تواند یک روز جان یکی از اعضای خانواده را نجات دهد. برای مراقبت و نگهداری جعبه کمک‌های اولیه اما باید به نکاتی توجه کرد؛ برخی از اقلامی‌ که درون جعبه است، تاریخ انقضا دارد و باید تعویض شود.

الزامات خودرویی

به همراه داشتن زنجیر چرخ، مثلث خطر، کپسول آتش‌نشانی، چسب، بطری آب، چراغ‌قوه، کابل باطری به باطری و کابل بوکسل از الزاماتی که در سفر باید به همراه داشت. درست است که شما قبل از شروع سفر، عملکرد خودرو را بررسی کردید؛ اما لازم است که جانب احتیاط را رعایت کنید و وسایل ایمنی خودرو را هم به همراه داشته باشید.

سه نکته مهم دیگر این است که:

از سلامت قفل‌ درها مطمئن شوید، مخصوصاً درهای عقب که بچه‌ها کنارشان می‌نشینند.

– باد چرخ ها را چک کنید و آب و روغن ماشین را کنترل کنید.

– از سلامت سیستم ترمز اطمینان حاصل کنید.

مواد غذایی برای سفر

به همراه داشتن میوه، میوه خشک، آجیل و تخمه می‌تواند هم با مصرف آن، مدت زمان سفر را برای شما کوتاه کند و هم این که با این کار شما دیگر لازم نیست که از بیرون و رستوران غذا تهیه کنید که در روزهای شلوغ سفر نوروزی، بهداشت و سلامت آن‌ها مشخص نیست.

لباس مناسب را فراموش نکنید

با توجه به فصل سفر به لباس مناسب توجه کنید. شاید شهری که در آن زندگی می‌کنید، آب‌وهوایی گرم و خشک دارد اما این دلیل نمی‌شود که در شهر دیگری و یا در طول مسیر، زمانی که از گردنه‌ها و کوه‌ها عبور می‌کنید، برف نبارد و دمای هوا پایین نیاید؛ به همراه داشتن، پتو، لباس گرم و آب جز ضروریات است.

 

وسایل شخصی را جا نگذارید

طبیعی است که وسایل دیگری نیز برای سفر نیاز دارید که به نیازهای شخصی خودتان مربوط می شود. داروهای مورد نیاز، وسایل بهداشتی و … از این جمله هستند. هر بار که به سفر می‌روید، فهرستی از وسایل همراه مورد نیاز را تهیه کنید و بعد از آن که هر وسیله‌­ای را در چمدان قرار دادید، آن را از لیست موجود خط بزنید. بدین ترتیب شما قادر خواهید بود تا فضای باقی‌مانده از چمدان را با تعداد آیتم­‌های ضروری مورد نیاز مقایسه کنید.

همچنین از به همراه داشتن مدارک مهم خود مثل شناسنامه، دفترچه بیمه، گذرنامه، کارت ملی و کارت‌های بانکی خود اطمینان حاصل کنید. همچنین از آنجا که خطر گم‌شدن یا به سرقت رفتن، وسایل ما را در مسافرت تهدید می­‌کند، حتماً از تمام مدارک خود حداقل یک نسخه کپی به همراه داشته باشید تا در صورت بروز هرگونه مشکل، مسافرتتان خراب نشود. داشتن یک کپی از مدارک در قسمت دیگری از کیف یا چمدانتان، هیچ‌گونه ضرری نخواهد داشت!

پول نقد هم حتما همراه داشته باشید چون ممکن است در طول مسیر فروشگاهی که برای خرید انتخاب می‌کنید مجهز به کارتخوان نباشد یا اتصال دستگاه با شبکه به مشکل برخورده باشد.

1/5 - (1 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا