گوناگون

بهترین راه‌های پیشگیری از سرقت منزل

اگر قصد مسافرت دارید و نگران سرقت از منزل هستید این مطلب را بخوانید

فصل بهار و تابستان فصل مسافرت است ، اما نگرانی از سرقت از منزل شرایط مسافرت را کمی سخت می کند. برای پیشگیری از منزل باید نکات ایمنی را رعایت کنید.

به گزارش سابت جنایی ، مهمترین نکته ای که باید بدانید این است که سارقان روش های قدیمی مراقبت از منزل را بلد هستند. روشن گذاشتن لامپ، قرار دادن کفش و دمپایی مقابل در خانه و …. از جمله روش های قدیمی است که سارقان همه آنها را از بر شده اند بنابراین باید به دنبال راههایی باشید که بتواند سارقان را در معرض خطر قرار دهد و ریسک ورود به خانه و دست خالی رفتن را بالا ببرد.

طلا و اشیای قیمتی در خانه نگهداری نکنید

طلا، پول و هر کالایی که به سرعت قابلیت فروش دارد و ردیابی آن نیز بسیار سخت است در خانه نگهداری نکنید. اگر طلا و ارز در خانه دارید و می خواهید برای مدتی از خانه خارج شوید یا آن را در صندوق امانات قرار دهید یا اینکه آن را به دوست و آشنایی که برایتان قابل اطمینان است بسپرید. بیشتر سارقان وقتی وارد خانه می شوند به دنبال پول و طلا هستند چون هم ردیابی آن سخت است و هم خیلی راحت می توان آن را فروخت.

7749015 101

اجناس گرانقیمت را از خانه خارج کنید

فرش های گرانقیمت ، تابلو فرش و اجناس عتیقه را در خانه نگهداری نکنید در صورتی که چنین اجناسی در خانه دارید از یک فرد مطمئن بخواهید در مدت زمانی که شما در خانه نیستید حتما در محل حضور داشته باشد. توجه داشته باشید نگهداری مقداری زیاد پول و طلا و اجناس گرانقیمت حتی در زمانی که سفر نیستید خطرناک خواهد بود و می تواند شما را در معرض آسیب قرار دهد. سارقان با ورود به خانه شما به تمامیت جسمی شما صدمه ای وارد کنند.

دزدگیر و دوربین نصب کنید

کارشناسان معتقد هستند دزدگیر از دوربین مطمئن تر است. اگر دوربین در خانه نصب می کنید حتما هارد آن را در جایی قرار بدهید که در دسترس نباشد و امکان کندن آن وجود نداشته باشد. همچنین بهتر است حتما دزدگیر هم نصب کنید ، دزدگیر با توجه به دوربین کوچکی که دارد به محض ورود فردی به خانه صدا می کند و همسایه ها را خبر خواهد کرد.

به نگهبان محله، کلانتری محل و همسایه خبر بدهید در خانه نیستید

به دوستان و آشنایان و همچنین کلانتری محل خبر بدهید که در خانه نیستید اگر خانه ای دارید که مقدار زیادی جنس با ارزش در ان دارید می توانید از کلانتری درخواست کنید گشت بیشتری در محل شما قرار دهد یا اینکه دزدگیر را به کلانتری وصل کنید و درخواست همکاری کنید.
از آشنایان یا نگهبان محله بخواهید به صورت مرتب به خانه شما سر بزند سارقان با روش هایی چون در زدن در ساعات مختلف روز یا قرار دادن نشانه ای لای در برای زاغ زنی استفاده می کنند.

گاهی نیز یک فرد را به عنوان زاغ زن استخدام می کنند تا چند روزی خانه را زیر نظر بگیرد اگر به خانه شما در ساعات مختلف رفت و آمد وجود داشته باشد زاغ زن ها خانه را برای سرقت ناامن معرفی می کنند.

برچست کنترل خانه را نصب کنید

در ورودی خانه و به صورت بزرگ اعلام کنید که خانه با دزدگیر و دوربین مداربسته کنترل می شود و اگر دزدگیر به کلانتری وصل است بنویسید که دزدگیر هم به کلانتری وصل است. اینکار درصد سرقت را بسیار بسیار پایین می آورد مگر اینکه با یک باند مخوف مواجه باشید.
در آخر همچنان پیشنهاد می شود اشیاء قیمتی در خانه نگهداری نکنید و از سلامت قفل های منزل هم اطمینان حاصل کنید.

 

3/5 - (1 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا