گوناگون

آمپول نوروبیون چه خواص و عوارضی دارد

مصرف داروهای تقویتی همیشه  مورد مناقشه بوده‌است آمپول نروبیون هم یکی از همین داروهاست که مصرف آن اما و اگر‌های زیادی دارد.

آمپول  نروبیون آمپولی تشکیل شده از مجموعه‌ای از انواع ویتامین بی است  گفته می‌شود که نوروبیون می‌تواند به بهبود عملکرد عصبی کمک کند. هرچند گفته می‌شود ویتامین بی در صورت ازدیاد در بدن از طریق ادرار دفع می‌شود اما همه چیز به همین سادگی هم نیست و آمپول نوروبیون می‌تواند عوارضی هم داشته باشد.

آمپول نوروبیون برای چه کسانی خوب است

سایت درمانکده نوشت: مزیت اصلی نوروبیون این است که می‌تواند از کمبود ویتامین B جلوگیری کند. گیاهخواران بیشتر از سایر افراد در معرض خطر کمبود ویتامین B هستند. بسیاری از افراد به اندازه کافی هر ویتامین B را از طریق رژیم غذایی خود دریافت می‌کنند، اما برخی از گروه‌ها بیشتر از سایرین در معرض خطر کمبودهای خاص هستند. به خاطر داشته باشید که قبل از استفاده از این آمپول حتما با پزشک خود مشورت کنید. دیگر کسانی که می‌توانند از آمپول نوروبیون استفاده کنند عبارتند از:

خانم‌های باردار

افراد بالای 50 سال

افراد گیاهخوار

افرادی که از داروهای خاص استفاده می‌کنند.

کسانی که عمل بای پس معده انجام داده‌اند

افرادی که به کمبود ویتامین B مبتلا هستند.

افرادی که ضعف جسمانی دارند.

افراد دارای کمبود وزن

368032 4261395

مضرات آمپول نوربیون

هر چند تزریق نوروبیون در زمان ضعف و بیماری می‌تواند به افزایش انرژی و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند، اما به هر حال این آمپول ممکن است در برخی افراد سبب بروز عوارضی شود. به‌طورکلی استفاده از ویتامین‌های گروه B برای اکثر افراد بی‌خطر است. این ویتامین‌ها در آب حل می‌شوند و در بافت‌ها تجمع پیدا نمی‌کنند. این بدان معناست که بدن به راحتی می‌تواند ویتامین‌های اضافی موجود در ادرار را حذف کند.

 

به همین دلیل، ویتامین‌های B عموماً غیرسمی هستند و خطر جدی برای سلامت ایجاد نمی‌کنند. با این حال، مصرف دوز بسیار بالا می‌تواند خطرناک باشد و عوارض جانبی ایجاد کند. قبل از شروع هر مکمل جدید با پزشک صحبت کنید. این امر به ویژه برای افرادی که به‌طور مداوم  از این دارو استفاده می‌کنند و افرادی که مشکلات اندام‌های داخلی مانند بیماری کلیوی دارند بسیار مهم است. در ادامه می‌توانید با عوارض آمپول نوروبیون آشنا شوید.

ادرار بیش از حد

حالت تهوع

استفراغ

اسهال

آسیب عصبی

واکنش‌های آلرژیک نیز از عوارض جانبی نادر مکمل‌های ویتامین B است. هر فردی که در حین مصرف نوروبیون علائم واکنش آلرژیک را تجربه می‌کند باید فوراً به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشد. برخی از این علائم عبارت‌اند از: بثورات پوستی، مشکل در تنفس و تورم در صورت یا دهان

دکتر سید امین موسوی متخصص داخلی نیز درباره عوارض مصرف آمپول نوروبیون به ایسنا گفته‌است: این آمپول نیازی به تجویز پزشک ندارد و از داروخانه‌ها به طور آزاد تهیه می‌شود اما مصرف آن به صورت روتین توصیه نمی‌شود؛ در موارد دیگری نیز وقتی در فرد مشکلات عصبی (منظور روانی نیست) و مشکلات نورولوژیک وجود داشته باشد از سوی پزشک این آمپول تجویز می ‎شود.

وی درباره شایعات اینکه این آمپول سبب ایجاد سرطان می‌شود، عنوان کرد: جزو عوارضی که شرکت داروساز عنوان کرده است سرطان ذکر نشده است و اگر هم چنین موردی پیش آمده حتماً دلیل دیگری دخیل بوده است اما بیماری پلی‌سیتمی‌ورا که بدخیم هم نیست می‌تواند از عوارض مصرف بی‌رویه این آمپول باشد.

مطالب منتشر شده در حوزه سلامت سایت جنایی صرفا جهت آگاهی‌بخشی است و ارزش پزشکی ندارد. قبل از مصرف هر دارویی با پزشک خود مشورت کنید

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا