گوناگون

خواص بی‌نظیر شاه‌تره که تا به حال نمی‌دانستید

طب سنتی شاه‌تره را یکی از بهترین گیاهان برای فصل گرما می‌داند. خواص شاه‌تره باعث شده عرق آن حتی به عنوان شربت نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

طب سنتی طبع شاه‎تره را سرد و خنک می‌داند و بیشترین کاربردی که طب سنتی برای این گیاه با طبع سرد در نظر می‌گیرد، خواص شاه‌تره برای پوست است. مصلح عرق شاه‎تره عرق کاسنی است.  در ادامه این مطلب به بررسی برخی از خواص شاه‎تره می‌پردازیم.

نوشته های مشابه

شاه‌‎تره و پوست

طب سنتی اصلی‌ترین کاربرد شاه‎تره را برای پوست می‌داند. از جمله خواص شاه‎تره برای پوست می‌توان به درمان آکنه اشاره کرد. شاه‎تره با درمان آکنه و از بین بردن جای آن موجب پاک‎سازی پوست می‌شود و در نتیجه به پوست شما زیبایی و درخشندگی می‌بخشد. داشتن خاصیت ضد التهابی یکی دیگر از خواص شاه‎تره برای پوست است. شاه‎تره با داشتن خاصیت ضدالتهابی برای بهبود تورم، قرمزی، زخم‌ها و درد پوست می‌تواند مفید و موثر باشد. همچنین شاه‎تره موجب درمان پسوریازیس  می‎شود که یک بیماری پوستی است. از طرفی شاه‌تره می‌تواند موجب رفع و درمان خارش شود. از دیگر خواص این گیاه برای پوست خاصیت ضد پیری و جوان سازی آن است. شاه‎تره حاوی آنتی اکسیدان‌ است که از چین و چروک پوست جلوگیری می‌کند.

شاه تره 2

شاه‌‎تره و کبد

یکی از خواص شاه‎تره برای کبد این است که می‌تواند بیماری‌ها و مشکلات مرتبط با کیسه صفرا و التهابات کبد را درمان کند. داروی گیاهی شاه‌‎تره می‌تواند موجب بهبود عملکرد کبد تا ۸۰ درصد شود و از ایجاد و تشکیل سنگ‌های کیسه صفرا جلوگیری می‌کند. از شاه‎تره می‌توان به عنوان یک ترکیب ضد اسپاسم مفصل کیسه صفرا استفاده کرد.

تاثیر شاه‌تره برای قلب

یکی دیگر از خواص شاه‌تره این است که موجب کاهش فشار خون می‌شود و علاوه بر این، داروی گیاهی شاه‎تره می‌تواند موجب تنظیم ضربان قلب شود.

دفع سموم بدن با شاه‌تره

از دیگر خواص شاه‎تره این است که این داروی گیاهی می‌تواند به عنوان دیوریتیک عمل کند. این گیاه با داشتن خاصیت ادرارآور خود موجب دفع آب اضافی بدن و سموم و مواد زائد از بدن می‌شود.

خاصیت ضد باکتریال از خواص این گیاه است. از شاه‎تره می‌توان به عنوان یک عامل ضد باکتری قوی یاد کرد. شاه تره توانایی کشتن و از بین بردن باسیل‌ها و عفونت‌های استاف را دارد.

درمان آرتریت با شاه‌تره

یکی از خواص شاه‎تره داشتن خاصیت ضدالتهابی است. شاه‌‎تره به دلیل داشتن خاصیت ضدالتهابی به درمان آرتریت کمک می‌‌کند و برای بهبود آن موثر و مفید است. شاه‎تره علاوه بر درمان آرتریت برای سایر بیماری‌های مفصلی نیز می‌تواند مفید باشد.

تاثیر شاه‌تره روی دستگاه گوارش

داروی گیاهی شاه‎تره می‌تواند بسیاری از مشکلات و اختلالات دستگاه گوارش را بهبود بخشد. تسکین و درمان تحریکات دستگاه گوارش، یبوست، اسهال، نفخ و درد شکم از جمله خواص شاه‎تره برای دستگاه گوارش است.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا